صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد از آغاز صدور پاسپورت الکترونیک به صورت همزمان در نمایندگی‌های افغانستان در تهران، مشهد و زاهدان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ جابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد با بیان اینکه روند صدور پاسپورت الکترونیک برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران بعد از عید قربان آغاز خواهد شد، گفت: انشالله پروسه صدور پاسپورت ماشین خوان مجددا شروع به کار می کند. ثبت نام توسط جنرال کنسولگری افغانستان در مشهد و از طریق نوبت دهی الکترونیکی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: در کنار آن، روند به شکلی است که بعد از بایومتریک مراجعین، اسناد به کابل ارسال می‌شود، چاپ پاسپورت در کابل صورت می‌گیرد و بعد از چاپ، همانند سابق در دسترس این نمایندگی قرار می گیرد.

انصار تأکید کرد که این روند همزمان در سه نمایندگی افغانستان در تهران، مشهد و زاهدان به یک باره آغاز می‌شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد در رابطه با هزینه‌ صدور پاسپورت افغانستان در ایران خاطرنشان کرد که هنوز مکتوبی در این زمینه از کابل دریافت نکرده‌ایم و قیمت از طرف مرکز (کابل) تعیین خواهد شد.

این درحالی است که به نوسان قیمت ارز در ایران و درآمد پایین مهاجران افغانستانی در مقایسه با قیمت دلار، نمایندگان جامعه مهاجرین بارها با حضور در کنسولگری افغانستان در مشهد و در دیدار با هیئت‌هایی که از کابل به ایران آمده بودند خواستار کاهش قیمت پاسپورت شده‌اند.

مهاجران افغانستانی در ایران خواستار تغییر قیمت خدمات کنسولی از دلار به ریال هستند.

روند صدور پاسپورت الکترونیکی افغانستان برای اتباع این کشور در ایران درحالی آغاز می‌شود که بعد از سقوط جمهوریت و بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان صدور پاسپورت از سوی طالبان متوقف شد.

موضوعی که مهاجران افغانستانی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.