صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده تهران با تاکید به کمبود دسترسی به پزشک متخصص و فوق تخصص که یکی از دغدغه‌های مردم است، گفت: وزارت بهداشت و درمان از استقرار نظام عادلانه در ایجاد ظرفیت پزشکی در سطح کشور، طفره می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روح‌الله ایزدخواه، نماینده تهران در واکنش به کمبود دسترسی به پزشک متخصص و فوق تخصص که یکی از دغدغه‌های مردم است، گفت: وزارت بهداشت و درمان از استقرار نظام عادلانه در ایجاد ظرفیت پزشکی در سطح کشور، طفره می‌رود.

وی افزود: وزارت بهداشت و درمان، تخصص‌های پزشکی که جذابیت بیشتری دارند و از آن‌ها استقبال بیشتری می‌شود را دائماً محدود می‌کند و از طرفی، تخصص‌هایی که خیلی جذابیت ندارند را افزایش و در سطح کشور گسترش می‌دهد. این کار به نوعی بازی کردن با قواعد کار است. حال باید بگویم این رویکرد، اکنون دسترسی به پزشک متخصص و فوق متخصص را با چالش روبرو کرده است.

ایزدخواه تصریح کرد: یکی از تبعات رویکرد و عملکرد فعلی وزارت بهداشت و درمان این است که با وجود اینکه تعداد قابل ملاحظه‌ای بیمارستان، ساخته و تجهیز شده، اما با کمبود متخصص روبرو هستیم و برخی از بیماران مجبور هستند برای درمان خود به سفر اجباری بروند. وقتی نظام عادلانه‌ای که از آن یاد کردم، نباشد و در سراسر کشور، توزیع تخصص‌ها رخ ندهد، وضعیت همین است و در بر همان پاشنه خواهد چرخید.

نماینده تهران اظهار کرد: همه حرف ما این است که وزارت بهداشت و درمان، تعارض منافع‌اش را کنار بگذارد و به معنای واقعی در استقرار همه تخصص‌ها در سطح کشور، تلاش کند، نه اینکه تخصص‌هایی که جذابیت ندارند را در سطح کشور توزیع و از سوی دیگر، بر تخصص‌هایی که بر سر آن دعواست، محدودیت اعمال کند. شک نکنید این روند با شفافیت و عدالت در نظارت و اجرا شدنی است و بدین ترتیب، بخش عمده‌ای از وضعیت مردم شهرستان‌ها و بیمارستان‌های سطح کشور در خصوص بهره‌مندی از پزشک متخصص رفع می‌شود و این خود یک ایجاد رضایت نسبی قابل توجه در بین مردم جامعه به وجود خواهد آورد.

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.