صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی گفت: تمام پروژ‌ه‌هایی که در طول این مسیر قابل طراحی است می‌تواند تبدیل به یک طرح جامع زیرساختی در شرق کشور شود، قابل دفاع است.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: موقعیت خراسان رضوی در ارتباط با صادرات و ترانزیت یک موقعیت بسیار خوب و استثنایی است.

وی افزود:‌ مهم‌ترین ویژگی خراسان رضوی وجود امام رضا (ع) است که یک انگیزه قوی برای تمام سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند که در جوار آن حضرت به فعالیت اقتصادی بپردازند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر آن، خراسان رضوی نقطه تلاقی کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق که نقطه بسیار با اهمیتی از نظر فعالیت‌های اقتصادی است، محسوب می‌شود.

نظری بیان کرد: مسیر ریلی افغانستان اخیرا از خراسان رضوی آغاز به کار کرده و به سمت هرات ادامه و در مراحل بعدی به عمق کشور افغانستان ادامه پیدا خواهد کرد. ظرفیت ریلی سرخس نیز یک ظرفیت مهم ریلی برای ارتباط با کشور‌های آسیایی میانه محسوب می‌شود.

وی گفت: با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که در شرق کشور موجود است و تمام مسئولان بر آن مشرف هستند، امیدوارم بتوانیم با استفاده از ۲ ظرفیت خراسان رضوی شامل حضور امام رضا (ع) و تلاقی خراسان رضوی در کریدور شمال به جنوب کشور و دسترسی به آب‌های آزاد چابهار، شرایط ایجاد مسیر ریلی در این استان برای ارتباط با کشور‌های آسیای میانه فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تمام پروژ‌ه‌هایی که در طول این مسیر قابل طراحی است می‌تواند تبدیل به یک طرح جامع زیرساختی در شرق کشور شود، قابل دفاع است.

نظری خاطرنشان کرد: خراسان رضوی می‌تواند پروژه‌های مشترکی با منطقه آزاد چابهار برای ایجاد یک رابطه موثر و هدفمند و آغاز ارتباط چابهار با کشور‌های هدف، تعریف و اجرایی کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.