صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

اهالی روستای ده نو، طرقبه و شاندیز از خرداد ماه با مشکل کم آبی مواجه شده اند و خواستار سرعت بخشی در ایجاد حلقه چاه جدید در این ییلاقات هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، در اتفاقی کم سابقه سرقت سیم کابل‌های تسویه چاه آب، باعث قطعی کامل این مناطق شد و شاندیز و روستای ده نو دو روز در بی آبی بسر بردند و این دلیلی شد تا از فرماندار طرقبه جویای چگونگی رفع این مشکل شویم.  

به گفته اهالی این روستا قطعی آب این روستا‌ها در حالیست که در روستای آن‌ها «چاه مادر» وجود دارد! و فرماندار طرقبه هم در ماه‌های گذشته قول پیگیری و حل این مشکل را داده که تا کنون عملیاتی نشده است.

یکی از اهالی شاندیز به خبرنگار ما می‌گوید: از خرداد شبانه قطعی آب داشتیم و شرایط را به نحوی مدیریت می‌کردیم، اما سه روز است با سرقت کابل‌های سیستم چاه، بطور کامل آب نداریم.

در همین خصوص، رحیمیان، فرماندار طرقبه در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: سرقت کابل برق چاه‌های آب بحران کم آبی را در طرقبه شاندیز تشدید کرد.  

فرماندار طرقبه شاندیز گفت: مشکل اصلی ما در حوزه تامین آب طرقبه میزبانی از ۲۰۰ هزار مسافر روزانه در این شهرستان است، منابع آب طرقبه شاندیز کفاف مردم را می‌دهد، اما میزبانی از گردشگران ما را با چالش کم آبی مواجه کرده است.  

رحیمیان ادامه داد: همچنین شبکه آبرسانی فرسوده و ساخت و ساز‌ها و انشعابات غیرمجاز مزید علت شده است.

وی اعلام کرد: طبق جلسات با شورای تامین و آبفای استان ۳ حلقه چاه جدید، طی ۹ ماه آینده به شبکه آبرسانی شهرستان اضافه خواهد شد تا مشکلات کم آبی مدیریت شود.

فرماندار طرقبه در پایان گفت: با صحبت‌های بیشتر در جلسات تصمیم گیری، تلاشمان را می‌گذاریم تا در ۶ ماه و کمتر از ۹ ماه هم پروژه را تکمیل کنیم؛ بنابراین گزارش؛  وعده مردم و مدیران برای ۶ ماه آینده و بهره برداری از چاه‌های جدید طرقبه شاندیز خواهد بود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.