شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد
سرخط خبرها

گام بین‌­شهری برای ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل­‌آباد

  • کد خبر: ۱۶۷۸۱۳
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
گام بین‌­شهری برای ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل­‌آباد
نشست بررسی مشکلات ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد با حضور مدیران استانی و شهری مشهد و طرقبه شاندیز برگزار شد

چندسالی است که در روز‌های مختلف به‌ویژه در روز‌های تعطیل، زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای رفتن به مناطق ییلاقی طرقبه‌وشاندیز یا برگشت از این مناطق به مشهد ساعات زیادی را در ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد و دوراهی طرقبه‌وشاندیز سپری می‌کنند. در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای تعریض پل پرتویی انجام شد، اما تکمیل این پازل نیازمند اجرای پروژه‌های دیگر است تا گره ترافیکی این منطقه برطرف شود. در این راستا مدیران استانی و مدیران شهری مشهد، طرقبه و شاندیز برای حل این مشکل دورهم جمع شدند تا بتوانند با عملیات مشترک در این منطقه، گره ترافیکی انتهای وکیل‌آباد به شهر‌های طرقبه و شاندیز را باز کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در نشست بررسی مشکلات ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد، اظهار کرد: یکی از گره‌های ترافیکی مهمی که در شهر مشهد با آن روبه‌رو هستیم، تقاطع سه‌راهی طرقبه‌وشاندیز در انتهای بولوار وکیل آباد است. در سال‌های گذشته با توجه به اینکه این دو شهرستان ییلاقات تفریحی مشهد هستند و همچنین کارکرد‌های جدید سکونتی و اشتغال پیدا کرده‌اند، این مشکل جدی‌تر شده است.

ایمان فرهمندی افزود: یکی از مسائلی که به‌جد پیگیر آن هستیم، این است که بتوانیم برای حل مسئله ترافیکی این منطقه به‌ویژه در پایان هفته‌ها راه‌حلی پیدا کنیم. طرح‌های گوناگونی در سال‌های گذشته برای این منطقه برنامه‌ریزی شد و اقدامات اصلاحی مانند تعریض پل مهندس پرتویی یا بازگشایی مسیر دسترسی از بولوار نمایشگاه به مسیر شاندیز و همچنین اصلاحاتی در محدوده پایانه باغ وکیل‌آباد و مسیر دسترسی آن انجام شد، اما همچنان گره ترافیکی وجود دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری این جلسه بیشتر برای ایجاد هماهنگی بین اجزایی بود که در این مسئله نقش دارند؛ اعم از همکاران از شهرستان مشهد، طرقبه، شاندیز، استانداری، پلیس راهور و مجموعه‌های مختلف که می‌توانند به حل مسئله کمک کنند.
فرهمندی افزود: تصمیم گرفته شد با بررسی دوباره راهکار‌های گذشته و تکرار این جلسات کارشناسی و جمع‌بندی مدیریتی در آینده نزدیک به راهکار‌های جامع دست یابیم تا بتوانیم مسئله را رفع کنیم یا مشکلاتش را کاهش دهیم.

تعیین تکلیف محدوده اختلافی

عضو پارلمان شهری مشهد با اشاره به اینکه در تلاشیم تا حوزه تقسیمات کشوری محدوده اختلافی بین مشهد و طرقبه‌وشاندیز تعیین تکلیف شود، گفت: پس از آن شبکه‌های معابر برون‌شهری و درون‌شهری در این محدوده و همچنین شبکه ریلی گلبهار به مشهد را تعیین‌تکلیف خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تصمیم گرفته شد که در کوتاه‌مدت برای مسئله ایمن‌سازی رفت‌وآمد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اقدامات عاجلی پیش‌بینی شود و با اجرای طرح‌های موقت تا آماده‌سازی طرح‌های جامع و درازمدت، ترافیک این محدوده را سامان‌دهی کنیم.

بازتعریف طرح‌های مطالعاتی ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه این جلسه درباره معضل ترافیکی در انتهای بولوار وکیل‌آباد و سه‌راهی طرقبه‌وشاندیز، اظهار کرد: مدت‌هاست که کار‌های اجرایی و مطالعاتی آن انجام شده است، اما اکنون برای انجام کار‌های جدید نیاز به بازنگری مطالعات گذشته داریم. سیدخلیل منبتی ادامه داد: علاوه بر مطالعات و بازنگری آن‌ها، طرح‌های این محدوده باید پیوست پدافند غیرعامل و پیوست مدیریت بحران داشته باشد تا اگر اتفاقی در شهر افتاد، این سه شهر بتوانند در کنار یکدیگر باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسیر‌ها به‌ویژه مسیر‌های حمل‌ونقل عمومی مشخص باشد، تصریح کرد: یکی از مشکلات شهر مشهد این است که راه خروجی کم و شهر محصور شده است و اگر اتفاقی بیفتد و بخواهیم قسمتی از شهر را تخلیه کنیم، دچار مشکل خواهیم شد؛ بنابراین باید روی این موضوع کار کنیم و طرح‌ها و برنامه‌هایی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->