هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۱ فروردین ۱۴۰۴) شهردار مشهد: روند عملیات اجرای پروژه دوربرگردان غیرهم‌سطح شرقی حضرت ابوطالب ادامه دارد درباره قدیمی‌ترین کوچه خیابان عبادی مشهد | گذر «حوض لقمان» که بعدها به «کوی سعادت» رسید نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت شهری مسئولیت دارد زمینه جمع‌آوری سرمایه خُرد مردم را فراهم کند طی سال ۱۴۰۳ چند نفر در مشهد فوت کردند؟ موحدی: کارگروه‌های مختلف در شورای شهر مشهد جهت حمایت از جبهه مقاومت تشکیل شده است | مسئله فلسطین باید بزرگ شود نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: امیدوارم همت مجموعه دولت و استان برای قطار سریع السیر مشهد-تهران نتیجه‌بخش باشد سید حسین احمدزاده، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد شد (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) آرایشِ نوروزیِ مشهدِ عزیز! باران بهاری در مشهد آلودگی هوا را شست (۲۰ فروردین ۱۴۰۴) هدف گذاری برای تحقق کامل اهداف پروژه‌های عمرانی شهرداری مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ علوی مقدم: سال ۱۴۰۴ نویدبخش نشاط اجتماعی و توسعه ورزش در شهر امام رضا(ع) است تدوین بسته جامع سرمایه‌گذاری در دستور کار شهرداری مشهد قرار گرفت باید اقدامات شهرداری مشهد در زبان و ذهن مردم جاری شود ضمیری: نتیجه اقدامات مدیریت شهری کسب رضایت عمومی در سال ۱۴۰۳ بود شهردار مشهد مقدس: توسعه شهر در گرو تعامل سازنده ایست که در مدیریت شهری شکل گرفته است ناصحی: در سال ۱۴۰۴ شهرداری مشهد مکلف به ارتقای نشاط اجتماعی از طریق رویداد‌های ورزشی است چرا تصویب بزرگ‌ترین قرارداد خرید واگن اهمیت دارد؟ | شتاب مترو مشهد با خرید ۶۰ واگن قطار شهری + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: باید اقتصاد درست باشد تا مردم در بستر آن رشد معنوی و تعالی داشته باشند  اجرای ۵۳ عنوان اصلی فعالیت استقبال از بهار توسط معاونت خدمات شهری مشهد مجموع فروش صنایع‌دستی خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۴ به بیش از ۷۸ میلیارد تومان رسید
سرخط خبرها

گام بین‌­شهری برای ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل­‌آباد

  • کد خبر: ۱۶۷۸۱۳
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
گام بین‌­شهری برای ساماندهی ترافیک انتهای بولوار وکیل­‌آباد
نشست بررسی مشکلات ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد با حضور مدیران استانی و شهری مشهد و طرقبه شاندیز برگزار شد

چندسالی است که در روز‌های مختلف به‌ویژه در روز‌های تعطیل، زائران و مجاوران بارگاه رضوی برای رفتن به مناطق ییلاقی طرقبه‌وشاندیز یا برگشت از این مناطق به مشهد ساعات زیادی را در ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد و دوراهی طرقبه‌وشاندیز سپری می‌کنند. در سال‌های گذشته اقدامات خوبی برای تعریض پل پرتویی انجام شد، اما تکمیل این پازل نیازمند اجرای پروژه‌های دیگر است تا گره ترافیکی این منطقه برطرف شود. در این راستا مدیران استانی و مدیران شهری مشهد، طرقبه و شاندیز برای حل این مشکل دورهم جمع شدند تا بتوانند با عملیات مشترک در این منطقه، گره ترافیکی انتهای وکیل‌آباد به شهر‌های طرقبه و شاندیز را باز کنند.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در نشست بررسی مشکلات ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد، اظهار کرد: یکی از گره‌های ترافیکی مهمی که در شهر مشهد با آن روبه‌رو هستیم، تقاطع سه‌راهی طرقبه‌وشاندیز در انتهای بولوار وکیل آباد است. در سال‌های گذشته با توجه به اینکه این دو شهرستان ییلاقات تفریحی مشهد هستند و همچنین کارکرد‌های جدید سکونتی و اشتغال پیدا کرده‌اند، این مشکل جدی‌تر شده است.

ایمان فرهمندی افزود: یکی از مسائلی که به‌جد پیگیر آن هستیم، این است که بتوانیم برای حل مسئله ترافیکی این منطقه به‌ویژه در پایان هفته‌ها راه‌حلی پیدا کنیم. طرح‌های گوناگونی در سال‌های گذشته برای این منطقه برنامه‌ریزی شد و اقدامات اصلاحی مانند تعریض پل مهندس پرتویی یا بازگشایی مسیر دسترسی از بولوار نمایشگاه به مسیر شاندیز و همچنین اصلاحاتی در محدوده پایانه باغ وکیل‌آباد و مسیر دسترسی آن انجام شد، اما همچنان گره ترافیکی وجود دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری این جلسه بیشتر برای ایجاد هماهنگی بین اجزایی بود که در این مسئله نقش دارند؛ اعم از همکاران از شهرستان مشهد، طرقبه، شاندیز، استانداری، پلیس راهور و مجموعه‌های مختلف که می‌توانند به حل مسئله کمک کنند.
فرهمندی افزود: تصمیم گرفته شد با بررسی دوباره راهکار‌های گذشته و تکرار این جلسات کارشناسی و جمع‌بندی مدیریتی در آینده نزدیک به راهکار‌های جامع دست یابیم تا بتوانیم مسئله را رفع کنیم یا مشکلاتش را کاهش دهیم.

تعیین تکلیف محدوده اختلافی

عضو پارلمان شهری مشهد با اشاره به اینکه در تلاشیم تا حوزه تقسیمات کشوری محدوده اختلافی بین مشهد و طرقبه‌وشاندیز تعیین تکلیف شود، گفت: پس از آن شبکه‌های معابر برون‌شهری و درون‌شهری در این محدوده و همچنین شبکه ریلی گلبهار به مشهد را تعیین‌تکلیف خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: تصمیم گرفته شد که در کوتاه‌مدت برای مسئله ایمن‌سازی رفت‌وآمد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران اقدامات عاجلی پیش‌بینی شود و با اجرای طرح‌های موقت تا آماده‌سازی طرح‌های جامع و درازمدت، ترافیک این محدوده را سامان‌دهی کنیم.

بازتعریف طرح‌های مطالعاتی ترافیک انتهای بولوار وکیل‌آباد

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در حاشیه این جلسه درباره معضل ترافیکی در انتهای بولوار وکیل‌آباد و سه‌راهی طرقبه‌وشاندیز، اظهار کرد: مدت‌هاست که کار‌های اجرایی و مطالعاتی آن انجام شده است، اما اکنون برای انجام کار‌های جدید نیاز به بازنگری مطالعات گذشته داریم. سیدخلیل منبتی ادامه داد: علاوه بر مطالعات و بازنگری آن‌ها، طرح‌های این محدوده باید پیوست پدافند غیرعامل و پیوست مدیریت بحران داشته باشد تا اگر اتفاقی در شهر افتاد، این سه شهر بتوانند در کنار یکدیگر باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید مسیر‌ها به‌ویژه مسیر‌های حمل‌ونقل عمومی مشخص باشد، تصریح کرد: یکی از مشکلات شهر مشهد این است که راه خروجی کم و شهر محصور شده است و اگر اتفاقی بیفتد و بخواهیم قسمتی از شهر را تخلیه کنیم، دچار مشکل خواهیم شد؛ بنابراین باید روی این موضوع کار کنیم و طرح‌ها و برنامه‌هایی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->