صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

هفت هزار و ۸۰۰ دانش آموز در ۴۷ منطقه عشایری استان خراسان رضوی مشغول به تحصیل هستند که با این توصیف دانش آموز عشایری بازمانده از تحصیل وجود ندارد و صددرصد دانش آموزان این مناطق در استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین جشن تکلیف دانش آموزان عشایری تایباد، افزود: عشایر متشکل از خانواده‌های باغیرت و دلیری هستند که در رونق تولید گام‌های موثری برداشته‌اند به ویژه عشایر این شهرستان مرزی که علاوه بر این در حفاظت و برقراری امنیت در مرزهای کشور سهیم هستند.

 

ابوالحسن حقیقی هدف از برگزاری جشن تکلیف را اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری، توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز و اجرای اهداف نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: استفاده از معلمان زبده، دیندار و مانوس با تعالیم قرآنی موجب علاقمندی دانش آموزان به مباحث دینی و احکام می‌شود و در بینش و آینده دانش آموزان بسیار تاثیر گذار است.

 

حقیقی افزود: دانش آموزان عشایری به دلیل نوع زندگی از هوش، استعداد و قابلیت های ویژه ای برخوردار هستند که باید زمینه کشف و شکوفا شدن آن توسط آموزش و پرورش فراهم شود؛ برگزاری چنین مراسم‌های معنوی سبب رشد و شکوفایی دانش آموزان شده و آموزش و پرورش تایباد در این زمینه پیشتاز است.

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.