صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دانشیار پزشکی مولکولی و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از درمان گرفتگی رگ‌های افراد دیابتی به کمک سلول‌های بنیادی خبر داد و آن را امری موفقیت‌آمیز عنوان کرد.

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: گرفتگی عروق در بیماران دیابتی منجر به گرفتگی اندام‌ها، زخم‌های پای دیابتی، قطع اندام، نارسایی اندام و عدم خون‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: در تحقیقات چندین ساله به این نتیجه رسیدیم که سلول‌های بنیادی دارای ترشحات و فراورده‌های پروتئینی هستند که این فرآورده‌ها در رگ‌زایی و درمان گرفتگی عروق نقش بسزایی دارد و قادر است زخم پای دیابتی را بهبود و کم‌خونی اندام‌ها را به حالت مطلوب برگرداند.

رحیمی اضافه کرد: حیطه درمان زخم و گرفتگی عروقی با استفاده از سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های مشتق شده از پلاسما و بیولوژیک از مهم‌ترین رسالت‌هایی است که با کمک تعدادی از پژوهشگران در مجموعه دانش‌بنیان و سلول‌های بنیادی و فرآورده‌های پلاسما در حال انجام است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد میزان موفقیت حاصل از این درمان عنوان کرد: تاکنون پنج نمونه بیمار دیابتی تحت این درمان قرارگرفته‌اند و خوشبختانه ۸۰درصد موفقیت در خون‌رسانی را شاهد بوده‌ایم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.