صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس دبیرخانه هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور از درخواست مناسب‌سازی ۸۱ایستگاه راه‌آهن کشور برای دسترس‌پذیری ویژه افراد معلول خبر داد.

غلامرضا رضایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به محورهای جلسه ستاد مناسب‌سازی کشور که هفته گذشته برگزار شد، گفت: دو موضوع مهم در این جلسه مطرح شد که یکی از آن‌ها پاسخگویی به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درخصوص وضعیت مناسب‌سازی ۸۶ایستگاه سراسری راه‌آهن بود که پس از بررسی این ایستگاه‌ها توسط همکاران سازمان بهزیستی و مطابقت با چک‌لیست‌های استاندارد، مشخص شد که پنج استان خراسان جنوبی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران و لرستان، بالاترین نمره مناسب‌سازی را داشته‌اند و بقیه استان‌ها نیز در رتبه‌های متوسط و پایین قرارگرفته‌اند.

وی افزود: این نتایج به شرکت راه‌آهن اعلام شد و مقرر شد کارگروهی برای رفع مشکلات این ایستگاه‌ها تشکیل شود تا در آینده نزدیک تمامی ایستگاه‌های قطار را در وضعیت مطلوب مناسب‌سازی و دسترس‌پذیری ببینیم.

رضایی‌فر همچنین به پیشنهاد سازمان بهزیستی به راه‌آهن اشاره کرد و افزود: پیشنهادی مبنی بر مناسب‌سازی سیستم‌های دیداری و نوشتاری برای ناشنوایان در ایستگاه‌ها و داخل واگن‌ها ارائه شد. همچنین یک تجربه موفق از مناسب‌سازی یک واگن در مسیر تهران-مشهد معرفی شد.

وی افزود: همچنین پیشنهاد مناسب‌سازی یک واگن در هر قطار از نظر عرض راهرو و کوپه‌ها، سرویس بهداشتی و... ارائه شد. به کارگیری لیفتراک مخصوص برای جابه‌جایی و ورود افراد معلول به داخل واگن‌ها و ارائه خدمات ویژه به افراد معلول در قطارها نیز پیشنهادهای دیگری بود که در جلسه مطرح شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.