صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهدمقدس از تقویت سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی در خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی و تقویت سرویس‌دهی قطارشهری در دهه پایانی صفر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمهدی امانی میبدی در تشریح اهم اقدامات کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهدمقدس، اظهار کرد: تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب اربعین حسینی تا سقف ۱۵۰دستگاه، سرویس‌دهی ویژه در روز اربعین حسینی(ع) به زائران و مجاوران در سطح شهر و خطوط منتهی به حرم مطهر علاوه بر خطوط فعلی تا سقف ۲۵۰دستگاه، تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا سقف صددستگاه از جمله اقدامات ناوگان اتوبوسرانی در این ایام است.

وی با اشاره به سرویس‌دهی ویژه در روز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا سقف ۲۵۰دستگاه، ادامه داد: ازدیگر اقدامات می‌توان به تقویت خطوط منتهی و عبوری از حرم مطهر در شب شهادت امام رضا(ع) تا سقف ۱۵۰دستگاه، سرویس‌دهی ویژه در روز شهادت امام رضا(ع) علاوه بر خطوط فعلی تا سقف ۲۵۰دستگاه و فعالیت شبانه‌روزی اتوبوسرانی در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر رضوی در ۱۱خط اتوبوسرانی و سرویس‌دهی خطوط ویژه (شاتل) از مکان‌های اعلامی ستاد دهه آخر صفر، اشاره کرد.



امامی با بیان اینکه گشت‌ها در حالت آماده‌باش خواهند بود و به شکایات در حوزه تاکسیرانی رسیدگی خواهدشد، افزود: نظارت عملکردی بر ناوگان تاکسیرانی در پایانه‌ها و هسته مرکزی تشدید خواهد شد و بر نرخ کرایه تاکسی نیز نظارت خواهیم کرد.

تقویت سرویس‌دهی خطوط قطارشهری

وی با اشاره به اینکه در دهه پایانی صفر سرویس‌دهی خطوط قطارشهری نیز تقویت خواهدشد، گفت: روز و شب رحلت پیامبر(ص) و روز و شب شهادت امام رضا(ع) افزایش یک ساعت سرویس‌دهی در خط یک و دو و کاهش دو دقیقه سرفاصله اعزام در خطوط یک قطار شهری و از روز رحلت پیامبر(ص) تا شهادت امام رضا(ع) در خطوط یک و دو قطار شهری سرویس‌دهی صلواتی خواهد شد.

آماده‌سازی فضای پارکینگ‌ها در دهه آخر صفر در هسته مرکزی شهر

رئیس کمیته حمل‌ونقل و ترافیک ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهدمقدس ادامه داد: در مجموع ۷هزار و ٢٩ فضای پارک در هسته مرکزی شهر وجود دارد که شامل۲۳پارکینگ ثابت با ظرفیت ٣هزار و ٩٣٠فضای پارک، ۱۱پارکینگ موقت با ظرفیت ۳هزار و ٩٩فضای پارک است. همچنین حدود ۲۱مرکز پارکینگ موقت با ظرفیت ۹هزار و ٢٠٠فضای پارک در صورت اخذ زمین و آماده‌سازی زمین‌های راه‌آهن و گمرک برای فضای پارک خودرو پیش‌بینی کرده‌ایم. لازم به ذکر است که فضای پارکینگ اضطراری برای اتوبوس‌های برون‌شهری پیش‌بینی شده است.

امامی خاطرنشان کرد: برای کنترل انضباط ترافیکی در شهر اقداماتی همچون تشدید گشت‌های نظارتی، انضباط ترافیکی ناوگان حمل‌ونقل باری در مبادی ورودی و هسته مرکزی شهر با همکاری پلیس راهور و فعالیت شبانه‌روزی مرکز کنترل ترافیک در این ایام در دستور کار است.

وی تأکید کرد: از دیگر اقدامات می‌توان به پیش‌بینی ۵دستگاه جرثقیل سنگین، ۴دستگاه خودروبر و ۸دستگاه امداد خودرو برای ارائه خدمات در زمان اضطرار و آماده‌باش تیم لجستیک دوچرخه‌های اشتراکی که شامل ۳خودرو و ۳موتور است، اشاره کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.