پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی تداوم آلودگی هوای مشهد برای بیست‌ودومین روز پیاپی (۶ آبان ۱۴۰۴) | کودکان و سالمندان قربانیان اصلی هستند ماجرایی خواندنی که ۷۰ سال پیش اتفاق افتاد | «عبدالحمید مولوی» و نجات «گنبد سبز» از تخریب ۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دستگاه‌های دولتی به مدیریت شهری مشهد تأکید شهردار مشهد بر تسریع بر اجرای مصوبات مرتبط با خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران
سرخط خبرها

شهردار مشهد مقدس: برای ناوگان تاکسی باید خودرو اختصاصی طراحی شود

  • کد خبر: ۱۸۲۴۶۵
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
شهردار مشهد مقدس: برای ناوگان تاکسی باید خودرو اختصاصی طراحی شود
شهردار مشهد گفت: درحال حاضر همه شهر‌ها بخصوص کلانشهر‌ها نیاز به نوسازی ناوگان تاکسی دارند و این درحالیست که اکثر خودرو‌هایی که در شرکت‌های خودروساز داخلی وجود دارد، مناسب تاکسی نبوده و زود مستهلک می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف درحاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو مشهد اظهار کرد: براساس مطالعات موجود، بیشترین نیاز‌های خودرویی در کلانشهر‌ها و به ویژه مشهد، در بخش اتوبوس، مینی بوس و تاکسی است که تامین آن‌ها هزینه بر بوده و نیازمند همراهی ویژه متولیان امر در این زمینه است.

وی با اشاره به این نکته که داشتن خودرو باکیفیت ملی از افتخارات ما خواهد بود، افزود: تاکسی باید مناسب، راحت، ایمن و مستحکم باشد و برای تردد دائمی در شهر مناسب باشد که امیدواریم این خواسته منطقی به مدیران خودروساز کشور منتقل و شاهد اتفاقات مناسب در این حوزه باشیم.

شهردار مشهد بیان کرد: خودروی مناسب تاکسی از ابتدا باید طراحی شود تا شهرداری‌ها بصورت مناسب از آن استفاده کنند و قیمت آن نیز قیمت قابل رقابت با خودرو‌های دیگر برای نوسازی ناوگان باشد.

قلندر شریف با اشاره به اینکه عمر مفید اکثر تاکسی‌های شهری یا تمام شده یا روبه اتمام است، خاطر نشان کرد: درحال حاضر همه شهر‌ها بخصوص کلانشهر‌ها نیاز به نوسازی ناوگان تاکسی دارند و این درحالیست که اکثر خودرو‌هایی که در شرکت‌های خودروساز داخلی وجود دارد، مناسب تاکسی نبوده و زود مستهلک می‌شوند.

وی با بیان آن که سایپا از جمله شرکت‌هایی است که اتوبوس برقی آن نیز در سال گذشته و در نمایشگاه تست شده است، اضافه کرد: در سال گذشته این تست انجام شد و رضایت لازم را هم توانست کسب کند لذا از وزارت کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست تولید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را داریم و قرارداد چهارگانه از طرف شهرداری مشهد با وزارت کشور و وزارت صنعت و شرکت سایپا بسته شده است.

شهردار مشهد در پاسخ به این پرسش که فرایند تحویل اتوبوس‌های برقی تاکنون یکسال بطول انجامیده است، گفت: این تفاهم ابتدا باید بین شرکت و وزارت صنعت و وزارت کشور تعیین تکلیف شود و سپس شهرداری وارد قرارداد با شرکت سایپا شود.

قلندر شریف تاکید کرد: باتوجه به شرایط آلودگی هوا در کلانشهر مشهد و مزایای مختلف، شهرداری مشهد متقاضی تاکسی و اتوبوس برقی است و درصورت نهایی شدن قرارداد بین مجموعه‌های مرتبط، امیدواریم اولین شهری باشیم که ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی را تحویل می‌گیریم.

وی در ادامه در خصوص کیفی سازی خودرو‌های داخلی نیز تصریح کرد: اگر کیفی سازی خودرو‌ها انجام نشود، رقابت را از دست می‌دهند. درحال حاضر وضعیت قیمت خودرو‌ها مناسب نیست و نسبت به بازار بین المللی گرانتر شده و توقع مردم برطرف نمی‌شود.

محمد رضا قلندر شریف تصریح کرد: اگرچه نسبت به سال‌های گذشته کیفیت خودرو‌ها روبه رشد است، اما امیدواریم همزمان با افزایش کیفیت شاهد کاهش قیمت خودرو‌ها نیز باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم برای خرید خودرو حق انتخاب زیادی ندارند و بطور مستقیم نمی‌توانند آن را خریداری کنند و از طریق سامانه این کار انجام می‌شود، امیدوارم به زودی به سمتی حرکت کنیم که مردم خودرویی را که نیاز دارند را از لحاظ کیفیت و قیمت انتخاب کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->