صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به یاد "مریم" ریاضیات

  • کد خبر: ۱۸۵۳۶
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
نمایشگاه عکس "به یاد مریم میرزا خانی " ریاضیدان شهیر و فقید ایرانی در محل دانشکده ریاضیات دانشگاه فردوسی مشهد گشایش یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، عضو هیات علمی دانشکده ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد و مسوول این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی بیشتر خدمات و مقام علمی دانشمند فقید مریم میرزاخانی به دانشجویان رشته ریاضی و عموم علاقه مندان به مدت ۱۵ روز گشایش یافته و بازدید از آن برای عموم آزاد و رایگان است.

 

دکتر معصومه فشندی افزود: در این نمایشگاه ۱۸ پوستر بدیع از مریم میرزا خانی و درباره فعالیت های وی به نمایش گذاشته شده است که مالک اصلی آنها کمیته بین المللی زنان در ریاضیات "CWM " است.

 

وی ادامه داد: این نمایشگاه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ در برزیل با عنوان the word meeting for women in mat  در گردهمایی زنان ریاضیدان جهان افتتاح شد که در این گردهمایی ۲۹۶ ریاضیدان زن از ۵۱ کشور جهان از جمله هفت نفر از ایران حضور داشتند و دکتر اشرف دانشخواه به نمایندگی از کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران پیشنهاد برگزاری مراسمی در سراسر جهان در روز ۲۲ اردیبهشت مصادف با ۱۲ می " زاد روز تولید مریم میرزا خانی " به عنوان روز جهانی زنان در ریاضیات را ارائه کردکه به اتفاق آرا پذیرفته شد.

 

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، تیزر فیلم مستند "رازهای سطح " درباره مریم میرزاخانی به نمایش در آمد.   

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.