صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

بهترین تغذیه سالم برای دانش آموزان در مدارس

  • کد خبر: ۱۸۵۵۳۷
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
بسیاری از دانش آموزان از خوردن صبحانه فرار می‌کنند در حالیکه نخوردن این وعده غذایی باعث کاهش قند خون می‌شود که باعث پایین آمدن سطح تمرکز و دقت دانش آموز می‌شود.

دکتر عبدالرضا نوروزی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص تغذیه سالم دانش آموزان اظهار کرد: تغذیه نقش مهمی در افزایش کارایی تحصیلی دانش آموزان در زمان حضور در مدرسه و در خارج از مدرسه را دارد مواد غذایی مثل خرما، گردو، پنیر و چایی شیرین یا یک لیوان شیر، نمونه‌های سالم و مناسبی هستند که به عنوان صبحانه سالم شمرده می‌شوند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه به خاطر استرسی که دانش آموزان در این دوران دارند، استفاده از تخم مرغ هم برای تامین پروتئین مورد نیاز و جلوگیری از افت قند خون، کمک کننده است گفت: استفاده از مواد مغذی مثل مغز‌ها و مخصوصا استفاده از مویز برای صبحانه بسیار مفید هست. مویز نوعی کشمشه که برای تقویت حافظه استفاده می‌شود.

وی افزود: مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند نان و غلات برای وعده صبحانه، هم کارایی حافظه رو بیشتر می‌کند و هم در طول روز قند خون رو با ثبات نگه می‌دارد.

نوروزی در پایان گفت: همچنین با افزایش شیوع چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان در کشور که حدود یک چهارم کودکان سن مدرسه ایرانی را مبتلا کرده است داشتن برنامه تغذیه‌ای مناسب می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری و درمان چاقی داشته باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.