ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند مهمترین نقش رسانه‌ها در مسئله حاشیه شهر ایجاد حساسیت نسبت به آن است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی آغاز می‌شود آیا ارتباط و دوستی قبل از ازدواج، شناخت کامل را تأمین می‌کند؟ چت‌کردن به جای حرف‌زدن در روابط زناشویی! اختصاصی | تصاویری از آتش‌سوزی شفت گیلان افتتاح ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی در خراسان‌رضوی دل‌درد‌های کودکتان را این‌گونه تسکین دهید کشف لاشه پلنگ در منطقه شکارممنوع شهرستان فریمان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نگاهی به فواید تغذیه‌ای میوه‌های پاییزی

  • کد خبر: ۱۸۷۲۴۹
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
نگاهی به فواید تغذیه‌ای میوه‌های پاییزی
میوه‌های فصل پاییز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها هستند و به همین علت برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها، مورد نیاز بدن و ضروری‌اند.

شادفر | شهرآرانیوز؛  هر کدام از میوه‌های فصل پاییز خواص و فواید خود را دارند. برای نمونه خرمالو برای کاهش وزن، بهبود گردش خون و چربی‌سوزی و انگور برای سلامت پوست و مو مفید است. در ادامه به خواص شگفت‌انگیز تعدادی از محبوب‌ترین میوه‌های پاییزی اشاره شده است.

سیب

این میوه منبعی عالی از فیبر و مفید برای جلوگیری از یبوست است؛ افزون بر این میان‌وعده‌ای عالی و سیرکننده است.

کدو تنبل

کدو تنبل در واقع به‌دلیل ساختار دانه‌دارش که از گیاهان گل‌دار است یک میوه محسوب می‌شود. این میوه به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین‌های C و A است که مانند آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی است.

گلابی

از نظر محتوای بالای فیبر و مشخصات تغذیه‌ای مانند سیب است. این میوه غنی از ویتامین C، ویتامین K و مس است که همگی می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مضر مبارزه و از این طریق از سلول‌های پوست در برابر آسیب شدید محافظت کنند.

انگور

انگور را به تنهایی به‌عنوان میان‌وعده می‌توان میل کرد. خواه انگور قرمز، سبز یا سیاه باشد، انگور منبع غنی آنتی اکسیدان‌ها از جمله آنتوسیانین هستند که مصرف آن با طول عمر مرتبط است. افزون بر این، انگور سرشار از ویتامین C، پتاسیم و ویتامین K است.

خرمالو

پوست خرمالو بسیار نازک و کاملا خوراکی است، بنابراین می‌توان به سادگی آن را شست و مانند یک سیب خورد. خرمالو میوه‌ای گرد و نارنجی است که در اواخر پاییز به بازار می‌آید و ویتامین A، ویتامین C و منگنز بدن شما را تأمین می‌کند. همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند گالیک اسید است. دو ترکیبی که با عملکرد قلبی عروقی و التهاب مرتبط هستند.

انار

انار میوه‌ای قرمز، شیرین و ترش است که حاوی دانه‌های خوش‌طعم زیادی است. دانه‌های انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها از جمله فلاونوئیدها، ویتامین K.
ویتامین C، فولات و پتاسیم هستند. می‌توان دانه‌های انار را بیرون آورد و مقداری به ماست، بلغور، جو دوسر یا سالاد اضافه کرد یا آن را به تنهایی خورد.

به

این میوه سرشار از ویتامین C، فیبر، مس، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها از جمله کافئویل کوینیک اسید و روتین است. بیشتر مردم از طعم و بافت به، زمانی که آن را می‌جوشانند لذت بیشتری می‌برند بنابراین اگر دوست دارید آن را میل کنید، میوه‌ها را به چهار قسمت برش دهید، هسته و دانه‌ها را خارج کنید، گوشت نرم آن را برش دهید و سپس آن را حدود ۴ درجه بجوشانید. از گوشت و پالپ آن در آب میوه‌ها، تارت ها، پوره‌ها و سایر خوراکی‌های شیرین نیز می‌توان استفاده کرد.

گریپ فروت

از دیگر میوه‌های فصل پاییز گریپ فروت است. این میوه فصل پاییز سرشار از ویتامین C بوده و می‌تواند ۷۵ درصد از ویتامین C روزانه مورد نیاز بدن را تامین کند. گریپ فروت دارای خواص آنتی اکسیدانی است و می‌تواند برای مقابله با رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن مفید باشد. گریپ فروت دارای پکتین بوده و به همین دلیل مانع بالا رفتن کلسترول بد خون می‌شود.

مزیت میوه‌های فصلی در رژیم غذایی

زمانی که میوه‌های فصل از جمله میوه‌های پاییزی را انتخاب می‌کنید، از مواد مغذی بیشتر، به‌خصوص اگر محصولات طبیعی بخرید، بهره‌مند می‌شوید.

مصرف ویتامین C
بسیاری از میوه‌ها سرشار از ویتامین c یا همان آنتی اکسیدان هاهستند که به عملکرد سیستم ایمنی کمک و با آسیب رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند.

سلامت قلب
خوردن میوه‌های غنی از آنتی اکسیدان می‌تواند به متعادل کردن سطح کلسترول و فشار خون کمک کند و در عین حال التهاب بدن را نیز کاهش دهد. این اتفاق باعث بهیوبد عملکرد قلب می‌شود.

مقابله با سرطان
خوردن میوه‌های فصلی به کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های خاص کمک می‌کند.

سلامت استخوان‌ها
خوردن میوه‌های هر فصل، از سلامت استخوان‌ها حمایت و به عملکرد کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند.

تأمین فیبر
فیبر به سلامت دستگاه گوارش و روده مانند مبارزه با یبوست، ایجاد احساس سیری، متعادل کردن سطح کلسترول و تغذیه میکروب‌های پروبیوتیک در میکروبیوم روده کمک می‌کند. خوردن فیبر زیاد از وزن سالم نیز حمایت می‌کند.

پشتیبانی از عملکرد شناختی
آنتی اکسیدان‌هایی مانند آنتوسیانین، فلاونوئید‌ها و پلی فنول‌ها که در میوه‌ها یافت می‌شوند عملکرد مغز را تقویت می‌کنند و زوال شناختی را کاهش می‌دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->