صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: کتاب‌هایی که درباره خاطرات شهدا و خانواده شهدا و به خصوص مادران شهدا منتشر می‌شود، در حقیقت گنجینه‌هایی برای ما است و ثروت‌هایی است که در مسائل مالی و ارزش‌های دنیایی دیده نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از کتاب «امسال قبول می‌شویم» در مشهد با تاکید بر نقش کتابخانه‌های عمومی در تعالی خانواده‌ها گفت: حرکت‌های خوبی در کتابخانه‌های عمومی انجام شده تا کتاب به متن زندگی مردم بیاید و با نیاز‌های مردم همراه شود و نیز پای مردم بیشتر به کتابخانه‌ها باز شود.

وی افزود: معتقدم مسئله خانواده و نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی خانواده را بیشتر باید در مقوله کتاب و کتابخوانی ببینیم.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کتاب‌هایی که درباره خاطرات شهدا و خانواده شهدا و به خصوص مادران شهدا منتشر می‌شود، در حقیقت گنجینه‌هایی برای ما است و ثروت‌هایی است که در مسائل مالی و ارزش‌های دنیایی دیده نمی‌شود.

وی افزود: اینگونه مطالب، مسئله‌های ارزشی است که در روح و جان جامعه ما وجود دارد و دیده نمی‌شود. ما با تبیین این گونه مسائل در نوشته‌ها و کتاب‌ها و نیز آثاری که به صورت صوتی و تصویری تهیه می‌شود، این میراث را به نسل بعد منتقل کرده و آن را در جامعه ماندگار می‌کنیم.

گفتنی است کتاب «امسال قبول می‌شویم» کتابی مشتمل بر خاطرات «عفت نجیب ضیاء» از زنان مبارز مشهد در دوران انقلاب اسلامی و مادر شهید «الهه زینال پور» است که به کوشش «آزاده فرزام نیا» و «مرضیه ذاکری» در واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است.

در این کتاب تلاش شده است با طرح موضوع حضور اجتماعی زنان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، به مقوله زن تراز انقلاب پرداخته و خصوصیات آن را برای زنان و دختران در دهه چهارم انقلاب اسلامی تبیین کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.