صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاندار خراسان رضوی با اشاره به حل مشکلات روستا‌ها گفت: اگر مشکل روستا‌ها در زمینه زیر ساخت‌ها و معیشت حل شود، مهاجرت معکوس و مشکلات حاشیه‌نشینی در شهر مشهد حل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری صبح امروز ۹ مهرماه در دیدار با دهیاران بخش مرزداران در محل مسجد شهر مزداوند اظهار کرد: روستا برای همه ما حائز اهمیت است. اگر بتوانیم روستا را فعال و پویا کنیم و مشکلات آن را از نظر معیشت و اشتغال و زیرساخت کاهش دهیم، خیلی از مسائل و مشکلات روستا و شهر کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: مشکل مهاجرت معکوس و حاشیه‌نشینی حل می‌شود. هیچ مشکلی حل نمی‌شود مگر اینکه خود مردم با صحنه بیایند. حل مشکلات روستا با ورود اهالی روستا و خود مردم صورت می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: امکانات و ظرفیت در اختیار مردم روستا وجود دارد لذا راهبرد اصلی باید این باشد که کاهش مشکلات روستا با نقش‌دهی به روستاییان باشد و باید به صورت عملی صورت بگیرد. تا الان خیلی نتوانسته‌ایم این کار را عملیاتی کنیم و الان باید این کار صورت بگیرد.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هدف ما روستا و رویکرد ما استفاده و نقش‌دهی به ظرفیت‌های مردم روستا است. مردم روستا مسئله را به خوبی می‌شناسند و اطلاعات کامل و جامع به مسائل روستا دارند.

نظری تصریح کرد: با محوریت دهیاران و حمایت از آن‌ها مسائل روستا را حل خواهیم کرد. این کمک‌ها در زمینه فکری و اجرایی و‌عملیاتی خواهد بود. از مدتی قبل جلسات حضوری با دهیاران را آغاز کرده‌ایم و مسائل را از دهیاران پیگیری می‌کنیم، زیرا آبادانی روستا‌ها برای ما اهیمت ویژه دارد.

استاندار خراسان رضوی گفت: دولت امکان اینکه همه روستا‌ها را به صورت یکجا مشکلاتش را حل کند ندارد، لذا نباید معطل شد و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.