استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه دومین حمله مقاومت عراق به اراضی اشغالی در کمتر از ۲۴ ساعت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد + فیلم (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینۀ جنگ اسرائیل یورش به رفح را تصویب کرد روسیه یک نظامی آمریکا را بازداشت کرد یائیر لاپید: یک نفر نتانیاهوی دیوانه را متوقف کند اردوغان با تقدیر از حماس: اسرائیل باید با آتش بس موافقت کند گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و هنیه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردار غیاثی: انقلاب اسلامی، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توسعه گروه‌های جهادی است ماکرون: فرانسه به دنبال جنگ با روسیه نیست حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی + فیلم اختلافات نتانیاهو و رئیس شاباک بالا گرفت جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه اعدام ۱۱ تروریست داعشی در عراق حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد هشدار عربستان به اسرائیل درباره حمله به رفح کاخ سفید: نتانیاهو با بازگشایی گذرگاه کرم ابوسالم موافقت کرد حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان» رسانه عبری: تهاجم به رفح در کابینه اسرائیل تصویب شد
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: پیگیر حل مشکل ریزگرد‌ها در منطقه سرخس هستیم

  • کد خبر: ۱۸۶۶۹۱
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
استاندار خراسان رضوی: پیگیر حل مشکل ریزگرد‌ها در منطقه سرخس هستیم
استاندار خراسان رضوی گفت: باید تکلیف پروژه‌های خاص مربوط به موضوع ریزگردهای منطقه سرخس طی یک هفته آینده مشخص و گزارش آن اعلام شود.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در جمع مردم دهستان خانگیران و روستای گنبدلی اظهار داشت: در شهرستان سرخس و در کل استان خراسان رضوی باتوجه به برنامه‌های پیش بینی همه مسئولان در دستگاه‌های مختلف مشغول‌خدمت‌گذاری هستند. باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم، حل مشکلات اولویت بندی شده و به آن پرداخته می‌شود.

وی گفت: مشکلات در طول سال‌ها ایجاد شده و برای حل مشکلات آن نیاز به زمان دارد.

استاندار خراسان رضوی به موضوع ریزگرد‌های سرخس اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید یک جلسه مشترک بین معاونت عمرانی استانداری، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود. باید تکلیف پروژه‌های خاص مربوط به این موضوع ظرف مدت یک هفته آینده مشخص و گزارش آن اعلام شود.

نظری به موضوع اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: استخدام همه جوانان در ادارات امکان پذیر نیست. هرآنچه می‌توان از نیرو‌های منطقه‌ای و محلی برای پالایشگاه و منطقه آزاد استفاده شود.

وی گفت: در این زمینه هم نیاز به مهارت آموزی و تحصیلات است. پالایشگاه خانگیران برای تامین نیرو از جوانان منطقه استفاده کند و یک مرکز آموزش فنی‌حرفه‌ای این زمینه ایجاد شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد خود اشتغالی است. این منطقه ظرفیت برای چنین کاری دارد. خشکسالی در منطقه وجود دارد و سرخس نیز منطقه پرورش دام بوده که این موضوع خودش یک ظرفیت اشتغال است.

وی ادامه داد: امکان پرورش دام سبک به صورت کارگاهی در همین شرایط امکان پذیر است. برای پرور‌ش دام باید هم از روش جدید استفاده و هم از نژاد‌های چند قلوزا استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی افزود: موضوع چندقلوزایی دام به صورت کارگاهی باید در دستور کار قرار بگیرد و اجازه ندهیم که دامداری از بین برود.

نظری تصریح کرد: زمینه سازی و ارائه تسهیلات برای ایجاد چنین شغل‌هایی در دستور کار است و ما نیز حمایت خواهیم کرد. برای ایجاد اشتغال باید خلاقیت و اراده داشته باشیم.

به گفته وی، یکی از موضوعات جدی ما اشتغال‌زایی در روستا‌ها است. اشتغال و معیشت در ر‌وستا بسیار مهم است و اعتقاد داریم اشتغال در روستا اشتغال خانواده و چند وجهی است.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی تاکید کرد: عملیات بازسازی و بهسازی بولوار اصلی واقع در روستای گنبدلی و مسیر مشهد-سرخس تا هفته آینده آغاز و در دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

وی گفت: پس از نهایی شدن طرح‌های مربوط به جلوگیری از ریزگرد‌ها به زودی عملیات آن اجرایی خواهد شد. همچنین در حوزه مسکن زمین تامین و تسهیلات نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->