صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سفر اقتصادی استاندار خراسان رضوی به افغانستان

  • کد خبر: ۱۸۷۸۲۸
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
یک هیئت اقتصادی از استان خراسان رضوی با ریاست استاندار به افغانستان و شهر کابل سفر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در رأس یک هیئت اقتصادی از استان خراسان رضوی به افغانستان و شهر کابل سفر کرده است.

در این سفر ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و تعدادی از مدیران کل اقتصادی استان حضور دارند.

گفت‌وگو و تبادل نظر درباره تفاهم‌نامه‌ها و قرارداد‌های تجاری و اقتصادی و همچنین گسترش مناسبات و سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات مشترک از اهداف این سفر است.

به گزارش شهرآرانیوز، چندی پیش بود که خط آهن خواف-هرات به بهره‌برداری رسید و مسیر جدید صادراتی نیز بین دو کشور ایران و افغانستان ایجاد شد. با راه‌اندازی این خط در سال امکان جابه‌جایی ۶میلیون تن کالا وجود دارد.

طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان تکه‌ای مهم از پازل ارتباطی میان کشور‌های منطقه است که اجرای آن از سال۱۳۸۶ کلید خورد تا مسیر ریلی میان خواف واقع در ۲۶۷کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود ۲۲۰کیلومتر به شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان ایجاد کند.

احداث خط ریلی خواف-هرات به دلیل تغییر و تحولات اخیر در افغانستان دچار مشکل شده بود که طی یک سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده و تلاش مهندسان و متخصصان ایرانی، خط تکمیل و نخستین قطار باری عصر امروز از جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.