صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گردوغبار استان با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی و گزارش‌های رسیده اعلام کرد، فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای ورزشی روباز تعطیل و فعالیت‌های ورزشی مجموعه‌های ورزشی روباز در شیفت عصر تا پایان امشب، در شهرستان مشهد تعطیل خواهد بود.

مهدی اله‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: نظر به پیش‌بینی تداوم گردوغبار از سوی اداره کل هواشناسی استان در شهرستان مشهد و تأکید بر وضعیت هشدار سطح نارنجی براثر پدیده گردوغبار و اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر آمادگی این ستاد برای مدیریت این پدیده و بر اساس شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار اقدامات زیر مصوب و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

این مسئول بیان کرد: پس از بررسی‌های فنی در کارگروه، تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در کلیه مراکز آموزشی و همچنین تعطیلی فعالیت‌های ورزشی مجموعه‌های ورزشی روباز امروز در شیفت عصر تا پایان امشب در شهرستان مشهد مصوب شد.

وی افزود: با عنایت به اهمیت سلامت دانش‌آموزان مصوب شد، آموزش و پرورش نسبت به اعلام وضعیت هشدار برای دانش‌آموزان حساس و با بیماری زمینه‌ای در شیفت عصر، اطلاع رسانی عمومی را انجام داده و تمهیدات لازم را به عمل آورد.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گردوغبار استان گفت: با توجه به شرایط جوی و وقوع پدیده گردوغبار توصیه می‌شود، شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدودکردن یا حذف تردد‌های غیرضروری در فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیرشدن با پیامد‌های پدیده گردوغبار پیشگیری کنند.

اله‌پور تاکید کرد: جلوگیری از تردد افراد با بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و آنان باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلف به اطلاع رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیرمجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع هستند و همچنین فرمانداران شهرستان‌ها باید درخصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند.

اله‌پور تاکید کرد: اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه‌ها و نهادهاست.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.