صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مراسم اختتامیه جشنواره هنری "فردای زیبا" ویژه کودکان کار و خیابان به مناسبت روز جهانی کودک در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این مراسم با حضور مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، معاون سلامت اجتماعی این اداره و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی با حضور بیش از ۲۵۰کودک کار در اردوگاه ثامن الائمه مشهد برگزار شد.

مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در ابتدای این مراسم با خوشامدگویی به میهمانان عنوان کرد: کودکان امروز، مردان و زنان آینده هستند و کشور را آباد خواهند کرد.

وی ادامه داد: محیط امن اجتماع، فرصتی برای رشد کودک است. این روزها، کودکان زیادی توسط رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی به شهادت می‌رسند و دعای تمام کودکان ایران، روزگاری شاد برای کودکان دلبند فلسطینی است.

وی افزود: در حوزه ساماندهی کودکان کار و خیابان، دستگاه‌های زیادی هستند که باید کنار ما باشند تا شرایط زندگی را برای آنان فراهم کنیم و خاطرشان را جمع کنیم تا در آینده نزدیک، نقش‌آفرینان ایران اسلامی باشند.

ساماندهی کودکان در ۴ مرکز فعال مشهد

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی هم در این برنامه عنوان کرد: امروز شاهد حضور بیش از ۲۵۰کودک زیر ۷سال تا ۱۸ سال هستیم که برخی به اتفاق خانواده و برخی نیز به اتفاق مددکاران خود آمده‌اند.

حمیده محدث ادامه داد: مشهد چهار مرکز فعال ویژه کودکان کار و خیابان دارد که دو مرکز آن روزانه، یک مرکز کوتاه‌مدت و یک مرکز هم بلندمدت به این قشر خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: در مرکز کوتاه‌مدت، کودک به مدت ۲۱روز در فرایند‌های اصلاح و بازآموزی قرار می‌گیرد و بعد از تشخیص مرکز، به خانواده بازگردانده می‌شود. در برخی مواقع نیز فرزند با پشتیبانی مددکار تحویل خانواده می‌شود.

محدث خاطرنشان کرد: مراکز بلندمدت و شبانه‌روزی، وظیفه اصلاح، تربیت و جامعه‌پذیری کودک را برعهده دارند و پس از طی مراحل نسبت به توانمندسازی و ورود فرد ۱۸ سال به چرخه اشتغال اقدام به عمل می‌آورند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: مراکز روزانه، کاملا مبتنی بر خانواده است و کودک در این مراکز با همراهی والدین، حضور پیدا می‌کند. اگر پدر یا مادر این کودک دچار معلولیت یا سایر آسیب‌های اجتماعی باشند، تحت سرپرستی بهزیستی قرار خواهند گرفت تا کودک دیگر مجبور نباشد کار کند.

حسین شرافتی راد، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری خراسان رضوی نیز در آیین اهدای جوایز برگزیدگان این جشنواره طی سخنانی کوتاه عنوان کرد: کودکان امروز، آتیه‌سازان فردای کشور هستند و هر خدمتی به این کودکان، در واقع خدمت به جامعه‌ای است که ما هم در آن حضور داریم.

وی در ارتباط با آخرین شرایط اتباع در استان و به خصوص مشهد تصریح کرد: ما صرفا اتباعی را ساماندهی می‌کنیم که ورود قانونی به کشور دارند و هرگونه تبعه غیرمجاز بلافاصله از طریق مرز‌ها بازگردانده می‌شود. در مورد آمار کودکان اتباع نیز بهزیستی خراسان رضوی بایستی آمار تجمیعی خود را اعلام کند.

در پایان مراسم از برگزیدگان بخش‌های هنری نقاشی و دلنوشته با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد و جمعی از مراکز و مددکاران فعال در حوزه کودکان کار و خیابان نیز جوایز و تقدیرنامه خود را از مسئولان دریافت کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.