۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او جزئیات قتل هولناک زن صیغه‌ای به دست نگهبان شب در مشهد سرنوشت باورنکردنی جوان کارتن خواب مشهدی| پدر و مادرم پزشک هستند برخورد ۲ خودرو در جاده مشهد - نیشابور یک فوتی و پنج مصدوم در پی داشت (۱۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار: مرگ‌ومیر بیماری هاری به مرز خطر رسیده است انتقال پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران (۱۳ تیر ۱۴۰۳) خروج حدود ۶۰ درصد حجاج ایرانی از مکه (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سازمان غذا و دارو هشدار داد: خطر ابتلا به سرطان به علت برنزه کردن پوست یک فوتی و چهار مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در مشهد+تصاویر (۱۳ تیرماه ۱۴۰۳) آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟ احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی در مشهد سیر افزایشی ندارد | احتمال آلودگی بالا پشه آئدس از شهریور ۱۴۰۳ به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید گردشگری شهری ابزاری برای نیل توسعه پایدار دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد چرا دستکاری جوش‌های «مثلث خطر» صورت ممکن است به قیمت جانمان تمام شود؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پذیرش فرزندخواندگی ۵۰ کودک نیازمند درمان در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۱۸۲۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
پذیرش فرزندخواندگی ۵۰ کودک نیازمند درمان در خراسان رضوی
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال گذشته تا پایان شهریورماه ۵۰ فرزند نیازمند درمان در استان به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیده محدث در خصوص آمار فرزندخواندگی در استان اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۲۳۲ فرزند به فرزندخواندگی پذیرفته شدند که فرزندخواندگی آن‌ها قطعی شده است.

وی افزود: از این تعداد ۳۳ مورد بالای ۴ سال بودند یعنی فرزندان ۱۰ و ۱۱ ساله هم داشته‌ایم، مابقی زیر ۴ سال هستند. همچنین از ابتدای سال گذشته تا پایان شهریورماه ۵۰ فرزند نیازمند درمان به فرزندخواندگی پذیرفته شدند.

محدث با بیان اینکه از سال ۹۹ همه درخواست‌ها و فرایند فرزندخواندگی در سامانه فرزندخواندگی ثبت و رصد می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ خانواده پشت نوبت دختر شیرخوار و ۴۸ خانواده پشت نوبت پسر شیرخوار داریم، ۱۱۰ خانواده نیز پشت نوبت بچه بزرگسال هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: در خصوص کودکان نیازمند درمان نیز به دلیل اینکه اگر هر خانواده‌ای متقاضی فرزند نیازمند درمان باشد به سرعت اقدام می‌کنیم، در حال حاضر خانواده‌ای پشت نوبت نیست و شیرخوارگاه ما نیز به طور کل یک کودک نیازمند درمان واجد شرایط داریم.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم فرایند فرزندخواندگی را تسهیل کنیم، تصریح کرد: به طور مثال پزشکی قانونی زمان‌بر و پر هزینه بود و در گذشته زوجین حتما باید به مرکز استان مراجعه می‌کردند اما اکنون به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنند.  فرایند به گونه‌ای است که زمان را کوتاه می‌کند تا خانواده‌ها اذیت نشوند.

محدث اضافه کرد: این فرایند نیست که موجب می‌شود خانواده‌ها پشت نوبت باشند، بلکه شرابط بچه‌ها است. تا زمانی که بچه‌ها سلب حضانت نشوند نمی‌توانند به فرزندخواندگی پذیرفته شوند، بنابراین طولانی شدن زمان فرزندخواندگی بیشتر به دلیل وضعیت خود فرزندان است که عدم سلب حضانت اتفاق نمی‌افتد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر فرزند برای پذیرفته شدن باشد، تلاش می‌کنیم فرایند فرزندخواندگی زیر یک سال انجام شود اما گاهی فرزند مناسب است اما خانواده نمی‌تواند ارتباط بگیرد و خودش تقاضا می‌کند که فرزند دیگری معرفی شود. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->