صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ظلم و تجاوز به مردم فلسطین جز با برقراری یک نظام عادلانه مبتنی بر آرای مردم فلسطین امکان اصلاح ندارد. باید بپذیرند مردم اصیل فلسطینی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان در یک همه‌پرسی نوع حکومت و حکمرانی را انتخاب کنند. 

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی اسماعیلی امروز، ۲۵ مهرماه، در دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی با عنوان کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، به صورت ویدئوکنفرانسی اظهار کرد: از رئیس‌جمهور به واسطه همه پشتیبانی‌ها از حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و ادب تشکر می‌کنم. ما بر اقدامات آموزشی و پژوهشی در همه فعالیت‌ها تأکید داریم و امیدواریم بتوانیم از اهتمام، دانش و حوزه‌های مطالعاتی بیش از گذشته بهره‌مند باشیم. 

وی با بیان اینکه به رزمندگان جبهه مقاومت و رزمندگان فلسطینی که حماسه‌های بزرگی آفریدند، درود می‌فرستم، عنوان کرد: روزهای گذشته روزهای تاریخی و تکرارنشدنی برای جهان اسلام است. از روز اولی که رژیم جعلی صهیونیستی پا به عرصه حیات نامشروع خود گذاشته، قساوت و جنایت زیادی در حق فلسطینیان انجام دادند و صحنه‌های وحشتناکی از قتل و جنابت آفریدند.

اسماعیلی افزود: یک فهرست بلند و سیاه از کارهای صهیونیست‌ها در حافظه تاریخ برای همیشه ماندگار شده و امروز نیز قطع آب و برق و ارسال کمک‌های غذایی و دارویی، انهدام ‌بیمارستان‌ها و کشتن زنان، کودکان و خبرنگاران که این کارها از رژیم صهیونیستی چیز غریبی نیست. آنچه جدید است و تازگی دارد این نوع از مقاومت است که در یک روز بیش از هزار صهیونیست اشغالگر توسط رزمندگان فلسطینی موردحمله قرار گرفته و از بین رفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ظلم و تجاوز به مردم فلسطین جز با برقراری یک نظام عادلانه مبتنی بر آرای مردم فلسطین امکان اصلاح ندارد. باید بپذیرند مردم اصیل فلسطینی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان در یک همه‌پرسی نوع حکومت و حکمرانی را انتخاب کنند. این روش غلطی است که مردم ساکن در خانه و‌ محل زندگی‌شان را مورد تجاوز و غارت قرار دهند. صهیونیست‌ها امروز با این روش ناعادلانه حکمرانی در فلسطین را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کتابخانه‌ها جهش‌های بزرگی داشتیم، تصریح کرد: در دو سال اخیر تلاش شد بخش مهمی از مشکلات مربوط به حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه‌ها حل‌وفصل شود. رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش‌های زیادی کرد و امروز شاهد هستیم که بخش عمده‌ای از این مشکلات حل شده و نهاد کتابخانه‌های عمومی دور جدیدی از خدمات‌دهی خود را آغاز می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: کتابخانه دیگر تنها محلی برای خواندن و امنیت کتاب نیست، امروز در مجموعه‌های مختلفی که افتتاح شده، ده‌ها خدمت متفاوت توسط کتابخانه‌ها ارائه می‌شود. کتابخانه‌ها امروز محلی برای رشد حوزه دانش، آموزش و پژوهش است. کتابخانه‌ها و کتاب‌دارها از نهادهای پیشروی فرهنگ آموزش در کشور هستند و بالاترین بهره‌وری‌ها را در کتابخانه‌ها شاهد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این همایش یک حرکت خوب در حوزه اقتصاد و فرهنگ است. توقع ما از برگزاری همایش این است که به ما در مدیریت و سیاست‌گذاری کتابخانه‌ها راهکارهای جدیدی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ کتاب ارائه کند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد کبیر
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
چرا همه پرسی برای اونا(فلسطین) خوبه، برای مردم ایران بَده؟!!!!!!
سکولار
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
مهدی

اون همه پرسی رو اول از ایران شروع کنید.
خیلی از خودتون متشکر هستید.

یک «رفراندوم آزاد» بگذارید.

بعد میبینید که با خودتون چند چند هستید.