کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی مسئله ساده انگاشتن امری به غایت پیچیده | دقایقی پای درددل‌های دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ استاندار نجف در دیدار با هیات رسانه ای ایران: جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف پیشرفت دارد | روابط عراق با ایران استراتژیک است + تصاویر گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی
سرخط خبرها

همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک نقطه عطفی برای آغاز فعالیت‌ها به سمت مشتری‌مداری در کتابخانه‌هاست

  • کد خبر: ۱۸۹۲۹۷
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک نقطه عطفی برای آغاز فعالیت‌ها به سمت مشتری‌مداری در کتابخانه‌هاست
دبیر علمی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک گفت: برگزاری این همایش نقطه عطف و شروعی برای آغاز فعالیت‌ها به سمت مشتری‌مداری در کتابخانه‌ها، کمک به افزایش مهارت‌ها، شایستگی‌ها و توانایی‌های آن‌ها در کسب درآمد، راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار است.

به گزارش شهرآرانیوز، اعظم صنعت‌جو امروز، ۲۵مهرماه، در دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی با عنوان کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش برجسته اطلاعات به‌عنوان عامل قدرت در دنیای امروز و لزوم حرکت به سمت کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان، توسعه اشتغال پایدار در راستای سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی و توسعه زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری، این همایش به‌طور عام قصد دارد به نقش اطلاعات در توسعه کسب‌وکارها، برجسته کردن اهمیت و توجه به کسب‌وکار‌های کوچک در اقتصاد بپردازد.

وی افزود: کسب‌وکار‌های کوچک به دلیل نیاز به سرمایه اندک اما زودبازده و ریسک‌پذیری کم، درمیان دیگر مزایا در توسعه بیش از ۹۰درصدی اقتصاد جوامع پیشرفته نقش داشته و مبنای توسعه کسب‌وکار‌های متوسط و بزرگ شده‌اند. این همایش به طور خاص قصد دارد به نقش کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهاد‌های اجتماعی در توسعه توانایی‌های افراد جامعه در راستای رونق‌بخشی اقتصادی جامعه بپردازد.

صنعت‌جو ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به دلیل داشتن توانمندساز‌هایی مانند کتابداران متبحر و متخصص و منابع اطلاعاتی انتخاب شده بر اساس نیاز کاربران، داشتن فناوری‌های اطلاعاتی، ارائه خدمات مشاوره اطلاعاتی و آموزش کاربران می‌توانند در میان دیگر انواع خدمات نقش مهمی در توسعه اقتصاد جوامع با ارتقای مهارت‌های افراد جامعه داشته باشند.

دبیر علمی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک با اشاره به ظرفیت‌های کتابخانه‌های عمومی در توسعه کسب‌وکار‌ها عنوان کرد: شناخت خوب کتابخانه از جامعه محلی، ظرفیت‌ها و نیازها، منابع مناسبی که متناسب با نیاز جامعه انتخاب و دسترس‌پذیر می‌کنند، برقراری ارتباط بین جویندگان کار و صاحبان سرمایه و جویای نیروی کار، سازمان‌های حقوقی و حامی، استفاده از فضای دراختیار برای تقویت بازاریابی، عرضه محصولات، اطلاع‌رسانی و ترویج کسب‌وکارها، فضایی یادگیرنده برای توسعه دانش‌افزایی کسب‌وکار از ظرفیت‌های کتابخانه‌ها محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با این اهداف و به قصد نشان دادن جایگاه کتابخانه عمومی در زیست‌بوم کسب‌وکار، این همایش از سال گذشته که از سوی مقام معظم رهبری سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین لقب گرفت و در سال جاری که سال رشد تولید نامیده شد، به منظور تحقق شعار سال به طور رسمی آغاز به کار کرد.

صنعت‌جو بیان کرد: با اعلام رسمی فراخوان در سایت همایش به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، قریب به ۱۳۰مقاله دریافت شد. این مقالات از سوی ۶۰داور در حوزه‌های موضوعی جامعه‌شناسی، اقتصاد گروه‌های مدیریت، مهندسی صنایع، علوم اطلاعات و حوزه‌های وابسته با دو و گاهی تا سه سری داوری ارزیابی و مقالاتی برای ارائه به صورت سخنرانی، پوستر و چاپ در مجموعه مقالات انتخاب شدند. همچنین طبق توافق به عمل آمده، مقرر شد مقالات برگزیده در چند نشریه معتبر و مرتبط به چاپ برسد.

دبیر علمی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی انجام شده، تصمیم گرفتیم مرتبط با محور‌های ۱۲گانه همایش، به صورت ماهانه پیش‌نشست‌ها و وبینار‌هایی برگزار کنیم. تا به امروز ۱۴پیش‌نشست با حضور متخصصان و اساتید داخلی و خارجی از حوز‌های موضوعی مختلف برگزار کردیم که هم به طرح موضوعات نظری، کاربردی و هم به بیان تجربیات و پروژه‌ها از کشور‌های مختلف از جمله آمریکا، انگلیس، کانادا و دانمارک در زمینه مرتبط با همایش پرداختند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال وبینار‌های ماهانه دانش‌افزایی کسب‌وکار تداوم پیدا می‌کند.

وی افزود: از دیگر اقدامات مهم، فراخوان جایزه طراحی خدمت در حوزه کسب‌وکار‌ها بود که در آن خواسته شد تجربه‌های عملی محقق شده و الگو‌های کسب‌وکار با قابلیت اجرا خصوصاً با بهره‌گیری از بستر کتابخانه عمومی، در یک بازه هفت ماهه ارسال شود، با این هدف که خدمات کسب‌وکاری که به شیوه نوآورانه، خلاقانه، مبتنی بر کار گروهی، جاذب مشارکت اجتماعی، الگوپذیر، آموزش‌محور و تجربه‌گرایانه که دارای چشم‌اندازی برای توسعه مشاغل بومی و محلی بودند شناسایی شود.

صنعت‌جو ادامه داد: در نتیجه فراخوان در این مدت حدود ۴۱۰خدمت به دبیرخانه ارسال و از سوی داوران حوزه‌های کتابداری، کارآفرینی و مدیریت داوری شد که عمده آن‌ها حاصل اجرای طرح در مناطق بومی و محلی و به رفع بیکاری و درآمدزایی نیز منتج شده بود.

دبیر علمی همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکار‌های کوچک با اشاره به سخنرانی‌ها و مقالات این همایش که در قالب شش پنل به صورت حضوری، مجازی و پوستر از سوی متخصصان از ۱۰کشور ارائه می‌شود، تصریح کرد: به اعتقاد من این همایش به دلایلی همچون جلب توجه جهانیان و جامعه علمی بین‌المللی به کتابخانه‌ها به‌عنوان نهاد مردم‌مدار و توجه به نیاز‌های اطلاعاتی آن‌ها در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ایران، نشان دادن توان جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و  اقتصادی، نشان دادن تعاملگری جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشور‌ها در عرصه‌های علمی و رونق‌بخشی اقتصادی حداقل در سطح جامعه محلی کتابخانه‌ها هم شهری و هم روستایی، توانسته رسالت‌های خود را انجام دهد.

وی گفت: هر چند این همایش حاصل بیش از یک سال تلاش بی‌وقفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اداره کل کتابخانه استان خراسان رضوی و همکاری ادارات کتابخانه‌های دیگر استان‌ها، حرفه‌مندان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها بوده که بسیار قابل تقدیر است؛ اما برگزاری این همایش تنها نقطه عطف و شروعی برای آغاز فعالیت‌ها به سمت مشتری‌مداری در کتابخانه‌ها، کمک به افزایش مهارت‌ها، شایستگی‌ها و  توانایی‌های آن‌ها در کسب درآمد، راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->