صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: گروهی متشکل از کارشناسان اداره کل و جامعه حرفه‌ای مراکز بین‌راهی استان از ۴۰ مجموعه‌ گردشگری و بین‌راهی محور مشهد، زبرخان نیشابور، سبزوار و داورزن بازدید نظارتی انجام دادند.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر افزود: مجتمع‌های بین‌راهی برای ارائه خدمات رفاهی و نیاز‌های اولیه مسافران از قبیل سرویس بهداشتی، غذاخوری، رستوران، نمازخانه، جایگاه سوخت و... ساخته شده‌است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های مجتمع‌های بین راهی جلوگیری از پراکندگی واحد‌های خدماتی در مسیر‌های پرتردد و افزایش ایمنی سفر‌های جاده‌ای است، جاده‌های اصلی کشور محل رقابت ارائه خدمات این استراحتگاه‌ها با یکدیگر است.

او تصریح کرد: بازرسی‌های دوره‌ای از محورهای جاده‌ای استان آغاز شده است و از محورهای دیگر استان نیز براساس برنامه زمان‌بندی بازدید خواهد شد.

بیدخوری با بیان اینکه این طرح در قالب دستور مقام عالی وزارت مبنی بر ساماندهی، بازسازی و بروزرسانی و تجهیز نمازخانه‌ها، مساجد و سرویس‌های بهداشتی تمامی واحدهای خدمات دهنده در حوزه خدمات بهداشتی و پذیرایی به مسافران، زائران و گردشگران اجرا می‌شود، افزود: در تمامی محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی بازدیدهای نظارتی آغاز شده و ضمن ارائه راهنمایی لازم به‌ مدیران و بهره‌برداران مجموعه‌ها، کمک‌های فنی و تجهیزاتی در قالب طرح مذکور از محل اعتبارات تخصیص یافته در حال اجراست.

معاون گردشگری تصریح کرد: بازدیدهای نظارتی شامل رستوران‌های منفرد بین‌راهی، بقاع متبرکه، مساجد بین راهی، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین ‌راهی، فروشگاه‌های عرضه خدمات و ملزومات مورد نیاز سفر مستقر در جایگاه‌های سوخت و واحدهای خدماتی در محدوده شهری جاده‌های مواصلاتی می‌شود.

بهبود وضعیت خدمات بین راهی برای مسافران

همچنین علی ایزدی، رئیس جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی بین راهی استان خراسان رضوی نیز گفت: بررسی مشکلات و نیازهای واحدها برای بهبود خدمات به مسافران و گردشگران از اهم دستورات این بازدیدهای میدانی است.

او افزود: ارتقای خدمات و کنترل کیفیت آن به زائران و حمایت از واحدها وظیفه قانونی این جامعه حرفه‌ای است و از دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ،آب، گاز، برق و ... تسهیل در امر خدمت‌رسانی به این مجموعه‌ها را تقاضا داریم.

ایزدی تصریح کرد: انتقال تجارب، آموزش نیروی انسانی اعم از مدیر و پرسنل شاغل در واحدها در زمینه تکریم مهمان و توجه به خواسته‌های مهمان، رعایت بهداشت و ایمنی و فراهم کردن تنوع بخشی خدمات در واحدهای تحت نظارت از جمله برنامه‌های جامعه‌حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی بین راهی استان است.

در این بازدید نظارتی معاون گردشگری اداره کل، رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اداره کل، مسئول واحدهای پذیرایی استان، رئیس، مدیر عامل و بازرس جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی بین راهی استان خراسان رضوی حضور داشتند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.