صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کاهش تولید، دلیل افزایش قیمت زعفران در بازار

  • کد خبر: ۱۹۱۴۱۹
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: کاهش تولید زعفران بر افزایش قیمت این محصول تأثیر گذاشته است.

غلامرضا میری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره روند صعودی نرخ زعفران در بازار تصریح کرد: برداشت زعفران در سال جاری از ۱۰ مهر آغاز و تا آذرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در خراسان رضوی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته افزایش قیمت در محصول زعفران داشته‌ایم، گفت: در بازار هم اکنون پوشال کهنه که با نرخ ۴۵ میلیون تومان عرضه می‌شد اکنون با عرضه پوشال نو به نرخ ۴۸  تا ۴۹ میلیون تومان معامله می‌شود. همچنین زعفران نگین نیز با قیمت ۵۵ تا ۵۷ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود.
این فعال در حوزه زعفران دلیل افزایش قیمت زعفران را این گونه عنوان کرد که بر اساس اعلام کشاورزان و به دلایل مختلف از جمله کم بارشی و سرمای سال گذشته شاهد کاهش تولیدات زعفران بوده ایم که همین امر بر افزایش قیمت این محصول تاثیر گذاشته است.

وی افزود: مسلما وقتی محصول کم باشد تعادل عرضه و تقاضا به هم می خورد همین امر بر افزایش قیمت این محصول در بازار داخلی و خارجی نقش دارد.

زعفران خراسان رضوی به ۶۷ کشور دنیا صادر می شود

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه زعفران خراسان رضوی به ۶۷ کشور دنیا صادر می شود افزود: با توجه به اینکه در محصول زعفران استان انحصار تولید داریم مسلما هرگونه نوسان قیمتی و افزایش قیمت بازار جهانی را هم تحت تاثیر می گذارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران استان افزود: با توجه به نیاز بازار های جهانی به این محصول هر قیمتی که برای زعفران تعیین شود بازارهای هدف خریداری می کنند.

میری در خصوص وجود واسطه در بازار زعفران افزود: واسطه در همه جای دنیا وجود دارد و نمی‌توان در معاملات واسطه را حذف کرد. در بحث زعفران بیشترین آسیب را واسطه‌هایی می‌زنند که به صورت زیر پله‌ای  فعالیت می‌کنند و به اصطلاح بازار خراب کن هستند. اما واسطه گری سالم در همه نوع بازار وجود دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.