صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی از برگزاری نمایشگاه تمبر‌های تاریخ مشترک ایران و افغانستان در موزه حرم رضوی خبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: در پی اقدام نیک بانوی مسلمان آمریکایی در اهدای مجموعه کم‌نظیری از تمبر‌های پستی افغانستان به این گنجینه، این مجموعه نفیس به‌زودی برای بازدید علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ پست افغانستان در گنجینه رضوی به نمایش گذاشته خواهد شد.

یزدی‌نژاد افزود: فاطمه بیگم چندی پیش این مجموعه کم‌نظیر از تمبر‌های پستی افغانستان را که بیش از هزار و پانصد قطعه آن به شکل ورق است به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی اهدا کرد که در این مجموعه اهدایی تمبر‌های تاریخ مشترک ایران و افغانستان و همچنین تمبر‌های مجسمه بودا در بامیان که قبل از تخریب و بعد تخریب منتشر شده است در این مجموعه وجود دارد.

وی گفت: هم اکنون در موزه آستان قدس رضوی، مسکوکات، تمبر و اسکناس‌های دوره‌های مختلف افغانستان در گنجینه سکه و تمبر نگهداری می‌شود که بیشتر این آثار را  خود افغانستانی‌ها از نقاط مختلف جهان به موزه حرم رضوی اهدا کرده‌اند.

مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی گفت: ایران و افغانستان تمبر‌های مشترکی نیز منتشر کرده‌اند که این آثار نیز در موزه حرم رضوی نگهداری می‌شود.

یزدی‌نژاد افزود: موزه‌های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از موزه‌های برتر در عرصه بین‌الملل است که سالانه ده‌ها هزار نفر از آن بازدید می‌کنند.

در گنجینه تمبر و  این موزه، تمبر‌های بیش از ۳۵۰کشور و مستعمرات جهان گردآوری شده است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.