مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

سرکنسول افغانستان در مشهد: ایرانیان خواهران و برادران ما هستند و ما همواره از آنان سپاسگزاریم

  • کد خبر: ۱۹۱۵۴۰
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
سرکنسول افغانستان در مشهد: ایرانیان خواهران و برادران ما هستند و ما همواره از آنان سپاسگزاریم
سرکنسول افغانستان در مشهد می‌گوید که هرات و خراسان رضوی محور اصلی و محل تلاقی اقتصادی بین ایران و افغانستان هستند.

شهرآرانیوز؛ جابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد بیان اینکه ایران و افغانستان در ابعاد مختلف و به خصوص در زمینه‌های فرهنگی دارای اشتراکات بسیاری هستند، اظهار کرد: روابط بین این دو کشور در حوزه‌های امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطح بسیار خوبی قرار دارد. حضور مهاجرین افغانستانی در ایران و همچنین نوع نگرش جمهوری اسلامی به آنان و تلاش برای تداوم همبستگی بین مردم دو کشور، برای ما قابل احترام و تحسین است.

وی با بیان اینکه ما کمتر کشوری را پیدا می‌کنیم که تا این حد با ملتش وجوه مشترک داشته باشیم، افزود: ما ایران و افغانستان را جدا از هم نمی‌دانیم. ایرانیان خواهران و برادران ما هستند و ما همواره از آنان سپاسگزاریم.

سرکنسول افغانستان در مشهد با تاکید بر اهمیت نقش خراسان رضوی در تحکیم روابط میان دو کشور، عنوان کرد: هرات و خراسان رضوی محور اصلی و محل تلاقی اقتصادی بین ایران و افغانستان اند. علاوه بر پیش‌زمینه‌ها و اشتراکات فرهنگی میان هرات و خراسان رضوی، اگر به فرصت‌های اقتصادی در روابط بین این دو استان توجه بیشتری شود، سطح روابط بین ایران و افغانستان ارتقا می‌یابد و به حوزه‌های سیاسی و امنیتی نیز سرازیر می‌شود.

انصار همچنین در خصوص اقداماتی عملی که کشورهای اسلامی باید برای حمایت از غزه انجام دهند، بیان کرد: جدا از هر نگرش سیاسی، واقعیت انکارناپذیر این است که ملت فلسطین مستحق داشتن یک دولت مستقل و برقراری حاکمیت قانون در سرزمین‌شان هستند. سازمان ملل باید به نقش اساسی خود که جلوگیری از جنگ و خونریزی و ایجاد صلح است، توجه و از حقوق مسلم فلسطینی‌ها حمایت کند.

وی اضافه کرد: کشورهای مسلمان نیز هرچند در جلسات خودشان و کنفرانس‌های‌ کشورهای اسلامی برنامه‌های خوبی را طرح می‌کنند، اما باید در صحنه عمل نیز برای تحقق آن‌ها تلاش کنند. من از کشورهایی مانند ایران و قطر که خصوصا در جریان جنگ اخیر غزه حامی مردم مظلوم فلسطین هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

سرکنسول افغانستان در مشهد ادامه داد: در جریان رای‌گیری اخیر مجمع عمومی سازمان ملل که منجر به صدور قطعنامه‌ای در خصوص لزوم آتش‌بس در غزه شد نیز دیدیم برخی از کشورهای اروپایی صرفا بر اساس معیارهای حقوق بشری به این قطعنامه رای مثبت دادند. اما کشورهایی که از تجاوزات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، باید بدانند این لکه ننگ تا همیشه بر تاریخ آنان باقی خواهد ماند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->