صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش از رشد ۱.۵ برابری توازن آموزش و گرایش بیشتر دانش آموزان به تحصیل در هنرستان‌ها اشاره کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دیروز (۷ آبان)، تفاهم نامه‌ای میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید که در پی آن، تعاوی‌های دانش آموزی در مدارس راه اندازی شود و هدف از این برنامه، رشد اقتصاد تعاونی ویژه دانش آموزان عنوان شد. اینک معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اهمیت حرفه آموزی و فعال شدن دانش آموزان در تعاونی‌ها و عرصه تولید و فروش می‌گوید.

محمود رضایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به برنامه‌های ویژه اشتغال برای دانش آموزان عنوان کرد: خراسان رضوی رشد مطلوبی در توسعه متوازن آموزش دارد و در سال تحصیلی جاری و نسبت به سال گذشته، شاهد افزایش تعداد دانش آموزان در هنرستان‌های خود هستیم.

وی ادامه داد: در پایه دهم، امسال رشد ۴۷.۵۸ درصدی را شاهد بوده ایم که نسبت ورود دانش آموزان به هنرستان را نشان می‌دهد و در سال جاری نسبت به سال گذشته، ۱.۵ درصد پیشرفت جذب دانش آموز هنرستانی را مشاهده می‌کنیم.

رضایی اضافه کرد: دانش آموزان علاقه و اشتیاق بیشتری به کارآفرینی و تولید پیدا کرده اند و همین مسئله به رشد کمی و کیفی هنرستان‌های ما کمک کرده است. امسال ۲۶۱ هنرجو در ۱۳ هنرستان «جوار صنعت» مشغول تحصیل شده اند و هدف ما، آموزش همراه با تولید در این مراکز است.

معاون آموزش متوسطه به موضوع تعاونی‌های دانش آموزی اشاره کرد و گفت: برای فروش بهتر محصولات تولیدی دانش آموزان، ضرورت ایجاد تعاونی‌های دانش آموزی اجتناب ناپذیر است و قصد داریم به زودی در نواحی هفتگانه مشهد، ۲ تعاونی راه اندازی کنیم که یک تعاونی به دختران و یک تعاونی نیز به پسران اختصاص یابد.

وی ابراز امیدواری کرد: پس از توسعه این تعاونی‌ها در مشهد و رواج فروش محصولات دانش آموزی، سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی نیز درگیر مسئله تعاونی‌ها خواهند شد تا بتوانیم گامی به سوی اهداف سند تحول بنیادین آموزش و یکی از مهم‌ترین ساحت‌های آن، یعنی «ساحت اقتصادی» برداریم.

رضایی در پایان به هنرستان‌های جوار صنعت نیز پرداخت و توضیح داد: در کنار فعالیت هنرستان‌های کاردانش، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ما برای آموزش مهارت‌های خدمتای نیز فعال هستند و همزمان با ایجاد بستر‌های فروش محصولات، باید بستر فروش خدمات را نیز فعال کنیم. به همین منظور، در سال جاری، ۱۳ هنرستان جوار صنعت در مناطق ۱ و ۶ آموزش و پرورش مشهد و بخش‌ها و شهرستان‌های رضویه، بردسکن، تبادکانریال زاوه، نیشابور و... را راه اندازی کردیم تا هرچه بیشتر بتوانیم تعامل صنعت با دانش آموزان را فراهم آوریم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.