تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

تأثیر سوابق معلمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش + آخرین اخبار فرهنگیان (۹ آذر ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۹۰۱۳۱
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
  • ۱
تأثیر سوابق معلمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش + آخرین اخبار فرهنگیان (۹ آذر ۱۴۰۰)
بر اساس مصوبه کمیسیون معلمان در ۵ جایگاه تا مقام استاد معلمی رتبه‌بندی می‌شوند و هرکس بر اساس شایستگی‌های خود جایگاهی را کسب می‌کند و ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی متناظر خود در دانشگاه‌های وزارت علوم حقوق دریافتی خواهد داشت.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با حضور در مجموعه برنامه‌ای که شبکه خبر به مناسبت ۱۰ آذرماه (روز مجلس) برای مصاحبه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس پخش می‌کند در تشریح مصوبات و اقدامات نظارتی کمیسیون آموزش گفت: یکی از مهمترین مصوباتی که طی یک سال گذشته در کمیسیون آموزش مورد بحث و بررسی قرار گرفت، لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان بود.

روند تصویب لایحه رتبه‌‌بندی معلمان در مجلس

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون معلمان در ۵ جایگاه تا مقام استاد معلمی رتبه‌بندی می‌شوند و هرکس بر اساس شایستگی‌های خود جایگاهی را کسب می‌کند و ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی متناظر خود در دانشگاه‌های وزارت علوم حقوق دریافتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تلاش‌های بسیاری از جانب کمیسیون صورت گرفت که این لایحه از جانب دولت دوازدهم تقدیم مجلس شود، افزود: پس از ارائه این لایحه به مجلس، شور اول آن حدود ۹۶ درصد در مجلس رأی مثبت آورد و پس از آن لایحه به کمیسیون ارجاع شد و تغییرات عمده‌ای در آن ایجاد شد و نهایتا کلیات آن در کمیسیون و صحن به تصویب رسید و در حال حاضر تا ماده ۳ این لایحه بررسی شده است.

منادی سفیدان درباره تأمین مالی لایحه رتبه‌بندی معلمان، گفت: این مهم به دلیل اینکه به صورت لایحه ارائه شده است، منابعش را دولت دیده است و کمیسیون آموزش و صحن مجلس تا کنون هیچ بار مالی اضافه‌ای به دولت تحمیل نکرده است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه تأمین مالی ۲۵ هزار میلیارد تومان برای هر سال به منظور اجرای رتبه‌بندی را وعده داده است و پس از تصویب این لایحه معلمان فوق‌العاده ویژه‌ای تحت عنوان فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی دریافت خواهند کرد البته اختلافاتی در نحوه اجرای آیین‌نامه درباره این لایحه وجود دارد که به دنبال برطرف کردن آن هستیم.

مجلس یازدهم به آموزشیاران نهضت سوادآموزی فرصت مجدد داد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در مورد حل مشکلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز گفت: مجلس قبل مصوبه‌ای مبنی بر جذب ۴ گروه از معلمان داشت که جذب آموزشیاران نهضت سوادآموزی منوط به قبولی در آزمون شده بود. سال گذشته آزمونی برای آموزشیاران نهضت سوادآموزی برگزار شد و از ۲۴ هزار متقاضی ۱۷ هزار نفر قبول شدند.

منادی سفیدان اضافه کرد: ما در مجلس یازدهم بار دیگر به افرادی که در آزمون پذیرفته نشدند فرصت دادیم تا بار دیگر در آزمون شرکت کنند و امسال آزمونی برای این عزیزان و معلمان طرح امین برگزار شد که مجموعا ۱۲ هزار متقاضی در این آزمون شرکت کردند.

سوابق معلمان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش امتیاز مثبت تلقی می‌شود

وی یادآور شد: در حال حاضر نیز طرحی در کمیسیون آموزش در حال چکش‌کاری است که به ازای هر سال سابقه معلمی برای متقاضیان جذب در آموزش و پرورش ضریبی در نظر گرفته می‌شود تا این ضریب در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش اعمال شود و جذب افرادی که سابقه آموزش و پرورش دارند با سهولت بیشتری صورت گیرد.

رایگان شدن اینترنت دانش آموزان و دانشجویان را پیگیری می‌کنیم

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان و دانشجویان، گفت: در این خصوص به دلیل هزینه‌های بالای خانوار در دوران کرونا نامه‌ای به رئیس جمهور وقت آقای روحانی نوشتم تا اینترنت مصرفی دانش‌آموزان و دانشجویان رایگان شود؛ در حال حاضر اینترنت شبکه شاد به صورت رایگان بوده و برای دانشجویان نیز بسته‌های ویژه در نظر گرفته شده است که ما این موضوع را به واسطه وظیفه نظارتی خود پیگیری می‌کنیم تا به درستی پیاده و اجرا شود.

منادی سفیدان درباره اقدامات نظارتی کمیسیون آموزش طی یک سال گذشته گفت: چندین مورد تحقیق و تفحص از بخش‌های مختلفی آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی در کمیسیون آموزش مطرح شد که پس از حضور نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در کمیسیون مثل حضور چندین باره مسئولان دانشگاه آزاد، متقاضیان تحقیق و تفحص با مسئولان دستگاه‌های اجرایی مصالحه کردند.

تمرکز هیأت تفحص از سازمان سنجش بر روی تعاونی‌های این سازمان است

وی اضافه کرد: اما تحقیق و تفحص از سازمان سنجش در کمیسیون رأی آورد و این تحقیق و تفحص به صحن مجلس نیز ارجاع شد که در حال حاضر نیز این مهم با تشکیل هیأت تحقیق و تفحص در دست پیگیری بوده و تحقیق و تفحص از این نهاد حساس که البته بخش اصلی آن هیچ مشکلی ندارد، در جریان است. تحقیق و تفحص از سازمان سنجش بیشتر مربوط به تعاونی‌های فعال وابسته به این سازمان است.

پرونده اعمال ماده ۲۳۴ سازمان سمت به قوه قضاییه ارجاع شد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: یک مورد اعمال ماده ۲۳۴ از سازمان سمت (سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها) در دستور کار کمیسیون داشتیم که تخلفات این سازمان نیز پس از ارجاع به صحن علنی به قوه قضائیه ارسال شد.

منادی سفیدان اضافه کرد: در طول این مدت ۳۰ سئوال از وزیر علوم و ۷۳ سئوال از وزیر آموزش و پرورش مطرح شد که تعداد ۱۳ فقره از این سئوالات به صحن مجلس ارجاع شد.

مجلس در جریان رأی اعتماد به وزرا نشان داد به نظر تخصصی کمیسیون آموزش اطمینان دارد

وی درباره مهمترین انتظار کمیسیون آموزش از وزیر جدید آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه کمیسیون آموزش در طول جریان رأی اعتماد به وزرا نشان داد که مورد اعتماد و اطمینان نمایندگان مجلس است و هر آنچه که کمیسیون به جمع‌بندی رسیده در صحن مجلس نیز آن را پذیرفته و به عنوان یک کمیسیون تخصصی به کمیسیون آموزش اطمینان کرده است.

انتظارات کمیسیون آموزش از وزیر جدید آموزش و پرورش

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، توجه ویژه به معیشت معلمان، تقویت دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و اجرای کامل لایحه رتبه‌بندی را از جمله انتظارات کمیسیون آموزش از وزیر جدید آموزش و پرورش برشمرد.

منادی سفیدان تأکید کرد: تمامی این موارد در کمیسیون آموزش با وزیر جدید مورد بحث قرار گرفته و همان طور که در گزارش کمیسیون در صحن قرائت شد، تمامی وعده‌های داده شده با استفاده از ابزارهای نظارتی پیگیری می‌شود و علاوه بر نظارت برای رسیدن به این اهداف، وزیر جدید آموزش و پرورش را کمک خواهیم کرد.

تصویب کلیات تدریس ادبیات زبان‌های محلی و قومی؛ آخرین مصوبه کمیسیون آموزش

وی آخرین مصوبه مهم در کمیسیون آموزش را تصویب کلیات تدریس ادبیات زبان‌های قومی و محلی در مدارس و دانشگاه‌ها خواند و گفت: کلیات این طرح مهم در کمیسیون آموزش به تصویب رسیده و امیدواریم بتوانیم با تصویب نهایی این طرح در حفظ هویت ایران اسلامی و این سرمایه‌های کشور توفیق داشته باشیم.

منبع: خانه‌ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جانباز
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
0
0
می گویند :
جانباز ۷۰ % که یک روز شاید جبهه بوده و ظاهرش بسیار سالم است ماهیانه ۱۵ ملیون تومان حقوق می گیرد.
و جانبازان عزیز زیر ۲۵ % که شاید همه ۸ سال جبهه بوده باشند ماهیانه ۲ ملیون حقوق می گیرند .
درصد ها معنی ندارند همه باید حقوق یکسان بگیرند .
مگر جانباز ۷۰ % روزی ۷ بار صبحانه و ۷ بار ناهار و ۷ بار شام می خورد که ۷ برابر جانباز ۲۴ % حقوق می گیرد .
این ظلم و تبعیض را پایان دهید .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->