صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور به تشریح پیشنهادات این کمیسیون پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، شهرام دبیری امروز، ۱۱ آبان، در نشست پایانی شصت‌ونهمین مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌های کشور به ارائه گزارشی از دستاورد‌ها و خروجی‌های کمیسیون «سلامت، محیط زیست و خدمات شهری» پرداخت.

وی با بیان اینکه بررسی حمایت‌های قانونی شهرداری برای صیانت از سیما و منظر شهری و طرح پلیس ساختمان، اولین دستورکار بررسی شده در این کمیسیون بود، اظهار کرد: با توجه به تکثر و تعداد معضلات اجتماعی، اقتصادی و قضایی برای شهروندان و مجموعه مدیریت شهری، با توضیحات ارائه شده، طرح مذکور قابلیت اجرایی نداشته و پیشنهاد شد پس از بررسی مجدد توسط طراحان، در کمیسیون‌های حقوقی، شهرسازی و برنامه و بودجه اجلاس آتی بررسی شود.

دبیری، بررسی طرح جامع تفصیلی مدیریت پسماند، تبدیل زباله به کمپوست را دیگر دستورکار این کمیسیون عنوان کرد و گفت: با توجه به ارسال طرح پیشنهادی توسط طراحان در شورای اسلامی شهر شیراز، مقرر شد علاوه بر شیراز، دو شهر دیگر طرح مذکور را با لحاظ تعداد و حجم بیشتر اجرا کنند و نتایج این طرح در جلسه آتی کمیسیون مطرح، ارائه و بررسی شود.

وی افزود: طرح مذکور نیاز به حمایت مؤثر وزارتخانه جهادکشاورزی برای خرید محصولات خوراک دام دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی کلانشهر‌ها و مراکز استان‌های کشور تصریح کرد: بررسی طرح تفکیک زباله از مبدأ با توجه به تأکید وزارت کشور دستورکار سوم این نشست بود.

دبیری گفت: با توجه به گفته‌های وزیر کشور به شهرداری‌ها مبنی بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ به عنوان طرحی الزام‌آور، کمیسیون پس از طرح و بررسی مجدد و تبادل نظر اذعان کرد که طرح‌های مرتبط با محیط زیست و زیست‌پذیری شهری از جمله طرح‌های احداث کارخانه بیوگاز، احداث کارخانه زباله‌سوز، طرح‌های زیربنایی تفکیک از مبدأ به ویژه در تأمین ماشین‌آلات سبک جمع‌آوری اقلام تفکیک شده و همچنین طرح‌های مرتبط با جمع‌آوری و انتقال پساب برای استفاده از آن در توسعه و نگهداری فضای سبز شهر‌ها نیاز به حمایت و تأمین مالی از جانب دولت است و شهرداری‌ها باید در بهره‌برداری و راهبری پروژه‌ها اقدام کنند.

وی افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی حاکم بر کشور حمایت‌های دولتی و وزارتخانه‌ها در اجرای پروژه‌های زیست محیطی الزامی است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.