شهرآرانیوز؛ فیلم کوتاهِ «دیگری» اقتباسی عروسکی و آزاد از رمان کوتاه آئورا کارلوس فوئنتس است، که به اثری مستقل تبدیل شده. متنی صریح و مسخشده که روی پاهای دوربین قرار گرفته.
سناریویی که از همان ابتدا یخهی یخِ مخاطب را میچسباند و او را مینشاند. رنگ و نوری هَندسهیی و اندازه و دقیق؛ و زردی در مشکی. دیگری ارتباط با دیگری است؛ از منِ اویِ فیلمساز که ردی از خودش را در جانِ آن دیگری مینشاند.
این ردّ، همانا «اثر» است و معادله دلالت بر اثر و موثر دارد؛ نه صِرفا و صَرفا یک «کار». با توجه به اقتباسی بودن، لکن پاها و پایههایی از تالیف در میانه است. موسیقی و لحنِ مونولوگها، هَراس برانگیز میشود و دستهای خَمیری و همرنگ کاغذهای عروسک. کافی بود بجای اندامهای عروسکها، نویسنده-مولف به دامِ اندامهای واقعی میافتاد تا اثر به ورطهی فیلمی هرچند کوتاه اما کسلکننده بیافتد. عروسک در «دیگری» درگیری ایجاد میکند، و البته از خشونت و مهمتر از آن از سبعیت کاراکترها میکاهد.
اقتباس، در ساحت ناخودآگاه مخاطب قَبَساتی است از جَنیرِ وحشت. نگاه سهرابی استعداد جدیدیست که میتواند با کارهای اینچنینی گردنها را بسمت خودش متمایل کند. دیگری یکی از آن آثار است.
فیلم کوتاه «دیگری» در جشنوارههای متعددی از جمله پنجاه و دومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم دانشجویی Sehsüchte و هجدهمین دوره از جشنواره بینالمللی انیمافست آتن (Athens ANIMFEST) یونان حضور داشت.