صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

خود قرنطینگی بهترین روش پیشگیری از کروناست

  • کد خبر: ۱۹۴۲۲
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
به گزارش شهرآرانیوز، علی بیرجندی‌نژاد، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: برای پیشگیری از ویروس کرونا بهترین روش ماندن در منزل و قرنطینه کردن خود است با این کار ارتباطات کمتر می‌شود و خطر ابتلا به این بیماری را کمتر می‌کند همچنین فرزندان و افراد مسن بیشتر در خطرابتلا به این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه جلسات و را در فضا‌های باز برگزار کنید افزود: در محل‌هایی که همچون جلسات، اماکن عمومی تا حدالامکان قرارنگیرید و در صورت ضرورت در این مکان‌ها حتما از ماسک استفاده شود و در محیط‌های بسته پنجره‌ای باز باشد.

وی با اشاره به اینکه این بیماری از سطوح به دلیل اینکه ممکن است آلوده باشد منتقل می‌شود ادامه داد: شستشوی مرتب دست‌ها برای از بین بردن ویروس با مواد ضدعفونی کننده و یا شستن ۲۵ ثانیه با آب ضروری است.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: استفاده از ماسک در محیط‌های بسته ضروری است: این بیماری از طریق قطرات و ترشحات به افراد به راحتی منتقل می‌شود استفاده از ماسک و رعایت فاصله با افراد بین ۱ تا ۲ متر در جلوگیری از این انتقال موثرخواهدبود.

بیرجندی‌نژاد افزود: همچنین موادغذایی مانند میوه و سبزیجات که در معرض هوا بوده اند حتما تمیز شسته شود و موادغذایی غیرقابل شستن را به صورت کاملا پخته مصرف کنید.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.