صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه وقتی کیفیت کالای داخلی بالا باشد، مصرف‌کننده به خرید کالای داخلی متمایل می‌شود، گفت: نشان استاندارد در محصولات سلولزی تا پایان سال رتبه‌بندی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی اسلام‌پناه، امروز ۲۲ آبان ماه، در بزرگداشت صدمین سالروز تأسیس سازمان ملی استاندارد و روز ملی کیفیت در مشهد با اشاره به بیانات رهبری درخصوص تولید اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود تاکید کردند که تکیه ما به تولید فقط انبوه‌سازی نیست. کیفیت مقوله‌ای اساسی است و باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد به عنوان مدعی‌العموم مصرف‌کنندگان باید نقش خود را ایفا کند، گفت: در عصری زندگی می‌کنیم که مصرف کننده حق تعیین تکلیف در خرید دارد. وقتی کیفیت کالای داخلی بالا باشد، مصرف کننده به خرید کالای داخلی متمایل می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: شبکه‌های دولتی قدرت رقابت را از سایر بخش‌های خصوصی گرفته است در حالی که بر حسب قانون برون‌سپاری باید انحصار را از شرکت‌های دولتی برداشت و به بخش خصوصی واگذار کرد.

وی با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور، ارتقای مولفه‌های استاندارد است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بسیاری از مردم از خرید کالای داخلی ناراضی هستند و حق مسلم هم با مردم است که تولیدات باکیفیت در نگاه مصرف کننده جایگاه بالایی داشته باشد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تا پیش از پایان سال جاری نشان استاندارد محصولات در صنایع سلولزی کشور رتبه‌بندی می‌شود، گفت: در ۲ سال اخیر که از آن به عنوان دوره تحولی استاندارد نام می‌بریم، رتبه‌بندی نشان استاندارد در دستورکار قرار خواهد گرفت که به نفع تولیدکنندگانی است که کالای باکیفیت عرضه می‌کنند و مصرف‌کنندگان با اطمینان خاطر از محصولات استفاده می‌کنند.

در پایان این مراسم از ۲۳واحد نمونه تولیدی و خدماتی استان خراسان رضوی در حوزه استاندارد تقدیر شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.