پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بیشتر صادرکنندگان آسیای میانه خراسانی هستند

  • کد خبر: ۱۹۲۸۴۳
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
بیشتر صادرکنندگان آسیای میانه خراسانی هستند
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: مرز ریلی در استان یک مزیت صادراتی است، به‌طوری‌که بیش از ۸۰درصد صادرات ریلی از خراسان رضوی انجام می‌شود و بیشتر صادرکنندگان آسیای میانه خراسانی هستند.

کاظم شیردل در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره لزوم توجه به تولید محصول کیفی اظهار کرد: همه کشور‌های هدف صادراتی ما از لحاظ اقتصادی پیشرفت کردند که مسلماً تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌های ما بحث تولید کیفی را باید مدنظر داشته باشند تا بتوانیم بازارمان را در بلندمدت حفظ کنیم.

وی افزود: کیفیت، بسته بندی به‌روز، ارسال به‌موقع محصول، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و درنهایت برندسازی شرط یک تولید و عرضه موفق است. مسلماً در دنیای امروز و بازار جهانی تجارت سنتی پاسخگو نیست.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه تعداد بسیار زیادی از تولیدکنندگان در این مسیر حرکت کردند که در بازار جهانی حرفی برای عرضه محصولات خود دارند، افزود: در یک برهه زمانی چون کشور‌های آسیای میانه قدرت خرید کمی داشتند به دنبال جنس ضعیف و بی‌کیفیت بودند، اما اکنون این کشور‌ها هم با دقت بیشتری بازار‌های خود را پیدا می‌کنند و به دنبال جنس باکیفیت هستند.



این فعال در حوزه صادرات افزود: ایران از بعد منطقه‌ای و ظرفیت‌های تولیدی بستر خوبی برای کشور‌های اطراف و به‌خصوص عربی است. مسلماً تولیدکننده با تولید محصول بی‌کیفیت نباید این ظرفیت را بسوزاند و بازار منطقه‌ای را ازدست بدهد چراکه رقبای تجاری همچون چین وجود دارد.

شیردل به این موضوع اشاره کرد که خراسان رضوی نسبت به کشور رشد قابل توجهی در صادرات داشته است. بیش از ۹۶درصد صنایع ما بخش خصوصی است و کالا‌هایی که از استان صادر می‌شود چه در بخش صنعتی و چه کشاورزی برند‌های خوبی عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان تصریح کرد: مرز ریلی در استان به عنوان یک مزیت صادراتی است، به طوری‌که بیش از ۸۰ درصد صادرات ریلی از خراسان رضوی انجام می‌شود و بیشتر صادرکنندگان آسیای میانه خراسانی هستند و به این به عنوان یک مزیت بوده که در این کشور‌ها ابتدا از کالای خراسانی استفاده شود و بعد محصولات سایر نقاط کشور بهره صادراتی ببرند.

وی افزود: ظرفیت جدیدی در بازار‌های عمان برای استان ایجاد شده که همین موضوع یک سکوی پرتاب برای حضور در کشور‌های آفریقایی خواهد بود و باید برنامه ریزی برای تصاحب این بازار ایجاد شود.

شیردل با اشاره به اینکه بیشتر خام فروشی در حوزه فولاد و پتروشیمی است، یادآورشد: در آینده باید به سمتی برویم که هزینه صادرات پایین بیاید، اگر قیمت تمام شده محصول را پایین بیاوریم، خیلی از کالا‌های غیر نفتی از قبیل پوشاک، کیف و کفش و صنلیع دستی را می‌توانیم صادر کنیم، اما چون این قبیل محصولات هزینه تمام شده زیادی در کشور دارند خود به  خود ازاین بازار‌ها حذف می‌شوند.
وی افزود: تعهد ارزی یکی از معضلات بزرگ برای صادرات است و همین باعث می‌شود صادرکننده از بازار جهانی حذف شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->