صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در ادامه‌ واکنش‌ها به سفر یک مقام طالبان به کشورهای اروپایی، رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا خواستار اجرای کامل ممنوعیت سفر اعضای طالبان شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه‌ واکنش‌ها به سفر یک مقام طالبان به کشورهای اروپایی، مایکل مک‌کال، رییس کمیته‌ روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که کشورها باید در اجرای ممنوعیت سفر اعضای طالبان در کنار هم بایستند.

وی در پیام کوتاهی در ایکس نوشته است که سفر مقام طالبان به کشورهای اروپایی غیرقابل قبول است.

مک‌کال گفت: «جامعه‌ بین‌المللی باید در اجرا و گسترش ممنوعیت‌های سفر اعضای طالبان در کنار هم بایستد. این غیرقابل قبول است.»

اخیرا سفر عبدالباری عمر، رییس اداره‌ تنظیم غذا و داروی طالبان به شماری از کشورهای اروپایی، از جمله آلمان جنجالی شده و انتشار ویدیویی از سخنرانی وی در کلن که او برای طالبان تبلیغ می‌کند، انتقادها از دولت آلمان را در پی داشته است.

با افزایش انتقادها از دولت آلمان، وزارت خارجه‌ این کشور سخنرانی عبدالباری عمر را محکوم کرده و گفته است که برای او ویزا صادر نکرده است.

این وزارت گفته است که در حال بررسی چگونگی حضور مقام طالبان در کلن است.

وزارت خارجه‌ آلمان تأکید کرده است: «ما طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم. تا زمانی که طالبان در افغانستان آشکارا حقوق بشر، به‌ویژه حقوق زنان و دختران را زیر پا می‌گذارند، عادی‌سازی روابط با آنان صورت نخواهد گرفت.»

منبع: فارس

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.