صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

طبق گزارش مرکز آمار ایران، آبان ماه ۱۴۰۲ تورم انواع روغن و میوه به ترتیب منفی ۱.۱ و ۱.۲ درصد بوده و در مقایسه با ماه قبل کاهش قیمت پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مرکز آمار ایران گزارش تورم آبان ماه ۱۴۰۲ را منتشر کرد. در این گزارش در گروه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها کمترین تورم مربوط به روغن‌ها و چربی‌ها با تورم منفی ۱.۱ و میوه و خشکبار با تورم منفی ۱.۲ درصد است.

در این گروه سبزیجات شامل سبزی‌ها و حبوبات با تورم ۳.۶ درصد بیشترین نرخ تورم را به خانوار‌های ایرانی تحمیل کرد.

در ماه گذشته تورم در دو گروه مسکن و آموزش رکورد زد. تورم بخش گروه مسکن شامل آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها و اجاره‌بها رشد ۴درصدی در مقایسه با مهر ماه پیدا کرد.

تورم ماهانه بخش آموزش نیز در ماه آبان بیشترین اثر افزایشی قیمت‌ها را بر خانوار‌های ایرانی گذاشت. تورم ماهانه این بخش در ماه گذشته طبق گزارش مرکز آمار ۴.۳ درصد ثبت شده است.

در بررسی قیمت کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های کشور قیمت گوشت سفید و فرآورده‌های آن‌ ۸۱.۶درصد و قیمت گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۸۲.۴ درصد در آبان ماه امسال نسبت به نرخ همین اقلام در آبان ماه سال گذشته رشد قیمت داشته‌ که بیشترین میزان تورم نقطه به نقطه را در بین کالا‌ها و خدمات مصرفی به خود اختصاص داده‌است.

بر اساس این گزارش، گوشت قرمز و گوشت ماکیان با تورم نزدیک به ۹۱درصد بیشترین میزان تورم سالانه در بین کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های کشور را داشته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.