یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تورم در خراسان رضوی بیشتر از میانگین کشوری

  • کد خبر: ۱۹۷۰۰۱
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
تورم در خراسان رضوی بیشتر از میانگین کشوری
مرکز آمار امروز دوشنبه ۶ آذر ماه گزارش تورم آبان ماه ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ طبق این گزارش شاخص کل تورم در خراسان رضوی شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های استان به عدد ۲۱۱.۹ رسیده که نسبت به ماه قبل از آن ۲.۸ درصد رشد را ثبت کرده است.

این شاخص در استان نسبت به میانگین کشوری نیز عدد بیشتری را نشان می‌دهد. شاخص کل قیمت‌ها در کل کشور ۲۱۰.۹ است که ۱ واحد نسبت به میانگین خراسان رضوی کمتر است.

تورم ماهانه در استان نیز در ماه گذشته به ۲.۸ درصد رسید؛ ۰.۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری و ۳.۷ درصد بیشتر نرخ تورم ماهانه استان در مهر ماه است.

مرکز آمار همچنین تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی در آبان ماه را ۴۳.۳ درصد اعلام کرده است. این در حالی ست که متوسط تورم نقطه به نقطه در کل کشور در این ماه به ۳۹.۲ درصد رسیده است.

طبق این گزارش نرخ تورم سالانه خراسان رضوی در آبان ماه نیز به ۴۷ درصد که ۲.۱ درصد از میانگین کشوری بیشتری است.

طبق این گزارش نرخ تورم نقطه به نقطه خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات و همچنین نرخ تورم سالانه این موارد در ماه گذشته در استان به ترتیب به ۳۸.۸ درصد و ۵۴.۳ درصد رسید که باز هم نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

برپایه گزارش مرکز آمار در خصوص کالا‌های غیرخوراکی و خدمات، نرخ تورم نقطه به نقطه و نرخ تورم سالانه در ماه آبان در خراسان رضوی به ترتیب ۴۵.۹ درصد و ۴۳ درصد ثبت شده است. این اعداد برای متوسط کشوری به ترتیب ۴۰.۷ درصد و ۴۱.۳ درصد است.

در بین استان‌ها بیشترین تورم سالانه برای استان یزد با نرخ ۵۵.۹ درصد ثبت شده است. نرخ تورم نقطه به نقطه این استان نیز در بین دیگر استان‌ها در ماه گذشته رکورد زده و به عدد ۴۸.۹ درصد رسیده است.

نرخ تورم نقطه به نقطه و سالانه استان تهران در ماه گذشته نیز به ترتیب به ۳۴.۶ درصد و ۴۰ درصد رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->