صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه فروشندگان آجیل و خشکبار مشهد گفت: قیمت پسته که خراسان رضوی قطب دوم تولید آن در کشور است بر اساس نرخ جهانی تعیین می‌شود و ما دخل و تصرفی در تعیین قیمت پسته نداریم.

علیرضا ارزانی ممقانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز تصریح کرد: در آستانه شب یلدا که به طور معمول مصرف آجیل خانوارها افزایش پیدا می‌کند این محصول در تعادل نسبی چه در بحث قیمت و چه در بحث تأمین بازار به سر می‌برد.

ارزانی ممقانی درخصوص قیمت این محصول در بازار با بیان اینکه ما در برخی اقلام حتی کاهش قیمت هم درمقایسه با سال گذشته داشته‌ایم، افزود: نمی‌توان نرخ مصوب برای آجیل و خشکبار اعلام کرد. از لحاظ قیمتی بازار آجیل در مقایسه با سال گذشته آن‌چنان تفاوتی نداشته است.

وی درباره برخی اقلام مثل پسته که قیمت‌ زیادی در بازار دارد، تأکید کرد: قیمت محصولی مثل پسته که خراسان رضوی قطب دوم تولید آن در کشور است بر اساس نرخ جهانی تعیین می‌شود و ما دخل و تصرفی در تعیین قیمت پسته نداریم و نرخ جهانی آن همیشه حدود ۱۰دلار بوده است.

به گفته رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد در حال حاضر ۱۲۰۰ واحد صنفی در مشهد فعالیت می‌کنند و برای شب یلدا فروش فوق العاده در میادین شهرداری و فروشگاه‌های معتبر برگزار خواهیم کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.