صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

انضباط سازمانی با خدمات حسابداران

  • کد خبر: ۱۹۸۶۲۴
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
سید حسین احمدزاده - مدیر کل امور مالی و ذی‌حساب شهرداری مشهد

پانزدهم آذر روز حسابدار است؛ روزی که فرصتی مغتنم است برای قدردانی از تلاش‌های فعالان این عرصه به ویژه مدیران و کارشناسان حوزه امور مالی شهر مشهد که در وضعیت کنونی و رویارویی با چالش‌های فراوان مالی و اقتصادی پشتوانه و دل گرمی بخش‌های مختلف عمرانی و خدماتی هستند و سهم مهمی در پیشبرد پروژه‌های شهری ایفا می‌کنند؛ فعالان خدومی که همواره برای اعتلای سازمانی و آبادانی شهر، بی ادعا تلاش دوچندان می‌کنند.

هنر نظم بخشیدن به ساختار‌های مالی در هر مجموعه و سازمان با فکر، اندیشه و راهکار‌های خردمندانه حسابداران اتفاق می‌افتد. حسابداران پیشگامان خدمت صادقانه در سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و خصوصی هستند که وجودشان انضباط و اعتبار سازمان را تقویت خواهد کرد. پانزدهم آذر، روز حسابدار، فرصتی ارزشمند و مغتنم برای قدرشناسی از خدمات حسابداران است.

ولی نعمتمان حضرت رضا (ع) می‌فرمایند: هرکه از نفس خویش حساب کشد، سود می‌برد و هرکه غفلت ورزد، زیان خواهد دید (بحارالانوار: ج ۷۵، ص ۳۵۲). اگر حساب کشیدن را به دو بخش فردی، اجتماعی یا حقیقی و حقوقی تقسیم کنیم، در بخش اجتماعی و حقوقی وظیفه حسابداران به نوعی حساب کشیدن، محاسبه و اعلام سود و زیان در آن مجموعه است؛ بنابراین اهمیت وجود و عملکرد حسابداران برابر با فرموده حضرت رضا (ع) ضروری است و چندبرابر می‌باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.