به گزارش شهرآرانیوز، مجید نژادحسین در نودوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: بارها مطرح شد که در این دوره اقدام خاصی در کمیسیون عمران و حملونقل انجام نشده است.
وی بیان کرد: از اتفاقات مهم این دوره پروژههای زودبازده بود. در سال قبل ۷۴ محله بازآفرینی داشتیم، ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که ۹۴ میلیارد تومان در خصوص تملک بود. در سال ۱۴۰۲ اعتبارات مناطق به ۸۰ محله، ۱۲۰۰ میلیارد تومان و ۱۵۴ میلیارد تومان تملک رسید. در سازمان اتوبوسرانی ۱۳۷ دستگاه اتوبوس خریداری و خرید ۳۰ دستگاه میدلباس قطعی شده است. در حال حاضر در مرحله انعقاد قرارداد به مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و مینیبوس هستیم.
نژادحسین با بیان اینکه ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای خرید واگنهای خط یک پیشبینی شده است، عنوان کرد: این در حالی است که خرید ۶۰ واگن خط یک میتوانست در ادوار گذشته انجام شود. در خط دو قطار شهری از ابتدای دوره ششم ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است. دسترسی دوم الندشت را ۲۲ بهمن و ایستگاه سلامت را در سال ۱۴۰۳ تحویل خواهیم داد. برای خط سه نیز از ابتدای دوره ششم ۲۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. خط چهار نیز با ۷۰۰ میلیارد تومان شروع شده که از ۲۲ بهمن ادامه حفاری از امامت را خواهیم داشت.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه در این دوره تکمیل پروژههای دوره قبلی را در دستورکار داشتیم، تصریح کرد: مجبور شدیم ۷۶۴ میلیارد تومان برای این پروژهها هزینه کنیم. برای چهارسطحی آزادگان ۵۰۰ میلیارد، دوربرگردان زیرگذر آزادی به جانباز ۴۷میلیارد، تقاطع غیرهمسطح خلیج فارس ۷۷ میلیارد، چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به هاشمی رفسنجانی ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه و پارکینگ هشتآباد و استخر شهید قربانی نیز انجام شده، بنابراین یک فشار کاری در کمیسیون برای تکمیل پروژههای قبلی تحمیل شده است.
وی افزود: یکی از پروژههای شاخص این دوره بازگشایی پادگان لشکر ۷۷ و معابر داخلی آن بود. جا دارد از همه مدیران استان به ویژه ارجائی، شهردار سابق تشکر کنم که همان یک پروژه برای این دوره کافی است. برای تقاطع غیرهمسطح شهید میرزایی ۱۰۰ میلیارد، تعریض پل دهرود ۶۱ میلیارد، بازگشایی بلوار بصیرت ۲۵ میلیارد، تکمیل بازوی چهارم تقاطع غیرهمسطح ۲۰ میلیارد هزینه و ۸۵۰ هزارمترمربع بازسازی پیادهروهای معابر سطح شهر در این دوره انجام شده که ۲۰۰ هزارمترمربع از معابر فرعی اصلاح شده است.
نژادحسین ادامه داد: میانگین پیادهروسازی در سنوات گذشت ۲۰۰ هزارمترمربع بود که سال قبل ۳۰۰هزارمترمربع شد و امسال به ۴۵۰ هزارمترمربع رسیده است، عملاً نهضت پیادهروسازی را در این دوره شروع کردیم. شورای ششم مصوبهای در خصوص تأمین قیر، سیمان، میلگرد و مصالح مورد نیاز داشت تا شهرداری بتواند پیگیری و نیاز خود را تأمین کند. معاونت اقتصادی و حملونقل مناقصه قیر را انجام دادند و در سال بعد حتماً نهضت آسفالت را به صورت ویژه سالی ۳ میلیون مترمربع خواهیم داشت.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد درخصوص پروژههای دو سال آینده گفت: سطح سوم تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده و سطح سوم پل خیام که با هزینه ۸۴۰ میلیاردتومان چند روز آینده کلنگزنی خواهد شد، پل سوم تقاطع غیرهمسطح امام حسن(ع) با هزینه ۵۰۰ میلیاردتومان، تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز که در حال مطالعات بوده، دوربرگردانهای غیرهمسطح بلوار هاشمی رفسنجانی و احداث هندسی محور، ۴۰ مورد احداث هندسی و مطالعات ۶ خط بیآرتی از جمله این پروژههاست.