استاندار خراسان رضوی: احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

حاجی‌بگلو: باید هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی مشهد را کاهش دهیم

  • کد خبر: ۱۹۹۷۷۰
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
حاجی‌بگلو: باید هزینه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی مشهد را کاهش دهیم
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: باید مبلغ دریافتی در صدور پروانه‌های ساختمانی را کاهش دهیم و شرایطی را آماده کنیم تا سازندگان به ساخت‌وساز رغبت داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در نطق پیش از دستور نودوهفتمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، اظهار کرد: بابت اتفاقاتی که اخیراً در شورای اسلامی رخ داد به مردم یک عذرخواهی بدهکارم. از همه شهروندان بابت اختلافات درون‌خانوادگی که سبب شد مدتی صحن را برگزار نکنیم عذرخواهی می‌کنم. اما اعضای شورا در تعطیلات رسمی شورا همچنان به فعالیت خود ادامه دادند تا مشکلی در روند کار‌ها پیش نیاید.

وی با اشاره به این موضوع که قطعاً اختلاف درون‌خانوادگی امری طبیعی است، افزود: اگر این اختلافات و اختلاف‌نظر‌ها و سلیقه‌ها نباشد خروجی و اتفاقات بهتری شکل نخواهد گرفت و خوشبختانه اتفاقات خوبی تا الان شکل گرفته است. این اختلافات امری طبیعی است و برخی این اتفاقات را بزرگ می‌کنند. در مجلس شورای اسلامی اگر نمایندگان را ببینید به مراتب بدتر از ما در مدیریت صحن عمل کردند. ما هم قبول داریم اشتباهاتی داشتیم و نباید این اتفاقات رخ می‌داد اما خوشبختانه رفع شد. بین اعضای شورا از ابتدا همدلی و وحدت وجود داشته و تنها اختلاف نظر است.

این عضو شورا با اشاره به موضوع ساخت مسکن در مشهد الرضا تأکید کرد: اگر قرار است اتفاقی در شهر شکل بگیرد و انقلابی در حوزه ساخت‌وساز داشته باشید و مسکن جزو اولویت‌های اصلی شهروندان باشد قطعاً شهرداری با توجه به قانون ماده۵۵ باید تسهیل‌گر و کمک‌کننده در ساخت مسکن در مشهد باشد. وقتی ما می‌توانیم و این توانایی را داریم تا اقدامات خوبی در مسکن ارزان‌قیمت در مشهد انجام دهیم چرا معطل بمانیم و کوتاهی کنیم و نتوانیم به اهداف اصلی نظام و دولت برسیم.

وی از شهرداری مشهد گلایه کرد و گفت: شهرداری و شورا کاری کردند که ساخت‌وساز در شهر مشهد متوقف شود. افزایش قیمت پروانه‌ها و... سبب شد سازند‌گان تمایلی به ساخت‌وساز نداشته باشند، بعد ما مدعی ساخت مسکن ارزان‌قیمت در مشهد هستیم اما پروانه را ۴٠ درصد افزایش می‌دهیم و تورم‌هایی که دولت در آن قطعاً بی‌تقصیر نبوده نیز در این موضوع نقش داشته است. ولی در حوزه مسکن شهرداری بیش از دولت در افزایش قیمت‌ها نقش داشته است و با مبالغ سنگینی که برای سازند‌ه‌ها در نظر گرفتیم و مدل‌هایی که تعریف کردیم تأمین اجتماعی هم اضافه شده و بار سنگینی بر دوش سازندگان است و تمایلی به ساخت ندارند و با ادامه این روند به سمت تعطیلی کامل ساخت‌‍‌وساز خواهیم رفت.

این عضو شورا با تأکید بر این موضوع که باید اقدامی صورت گیرد، ادامه داد: باید مبلغ دریافتی در صدور پروانه‌های ساختمانی را کاهش و شرایطی را آماده کنیم تا سازندگان به ساخت‌وساز رغبت داشته باشند. چرا سازنده‌های ما به شهر‌های دیگر می‌روند؟ چون هزینه‌های ساختمانی در مشهد زیاد است، با این تفاسیر چگونه می‌خواهیم به دولت کمک کنیم؟

وی اضافه کرد: امروز سه پیشنهاد را به صحن ارائه خواهم داد تا بتوانیم تا حدودی مشکلات موجود در این حوزه را کاهش دهیم؛ ابتدا صدور پروانه‌های ساختمانی با ٣٨ درصد تخفیف تا سازندگان بازگردند و از این شرایط جدید استفاده کنند. همچنین تهاتر و اقساط نیز پیش‌بینی شده است. لایحه شهرداری خوب است، اما قطعاً باید اصلاح شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه شهرداری به لحاظ مالی شرایط خوبی ندارد و باید شرایطی فراهم کنیم که هم سازندگان توانایی پرداخت داشته باشند و هم به نفع شهرداری باشد، ادامه داد: امیدوارم این اتفاق بیفتد و همچنین برای اینکه در حوزه مسکن تسهیل‌گر و عملیاتی‌تر پیش برویم طرح دو فوریتی برای کمیسیون اقتصادی آماده کردیم مبنی بر اینکه اگر مصوب شد کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری مشارکت‌ها و مسکن نامگذاری شود تا در حوزه مسکن عملیاتی‌تر ورود پیدا کنیم و برای ساخت‌وساز ۴هزار واحد مسکونی و ١٠هزار واحد مسکونی برای کارمندان شهرداری و مسکن ارزان‌قیمت در مشهد اقداماتی انجام دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->