چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افتتاح دوربرگردان شهید میرزایی و پل دهرود مشهد در دهه فجر

  • کد خبر: ۲۰۰۶۱۸
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
افتتاح دوربرگردان شهید میرزایی و پل دهرود مشهد در دهه فجر
مهرماه سال گذشته بود که کلنگ پروژه دوربرگردان شهید میرزایی برای حل مشکل ترافیکی به زمین زده شد و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کمتر از یک سال بعد هم برای رفع‌و‌رجوع معضل ترافیک همیشگی جاده سیمان، شهرداری مشهد کار تعریض پل دهرود را به عنوان یکی دیگر از ویژه‌ترین پروژه‌های عمرانی دوره ششم مدیریت شهری آغاز کرد.

دو پروژه‌ای که به ترتیب ۶۰ و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برای اطلاع از روند عملیات اجرایی این دو پروژه از آن بازدید کردند. رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر در حاشیه این بازدید اعلام کرد که دوربرگردان شهید میرزایی و پل دهرود، دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مجید نژادحسین در این باره با بیان اینکه عملیات اجرایی این دو پروژه مهم از حدود یک سال قبل آغاز شده است، ولی به دلیل آماده نبودن نقشه‌‎ها و پیگیری نکردن لازم از سوی معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، پیشرفت خاصی نداشته است گفت: در ماه‌های اخیر پیگیری‌های جدی برای این دو پروژه در کمیسیون عمران و برنامه‌ریزی انجام شد و بازدید‌های مستمر ماهانه‌ای از آن‌ها داشتیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تا حدود بیست روز آینده عرشه دوربرگردان شهید میرزایی به صورت کامل اجرا و عملیات اجرایی ضلع شمالی باقی خواهد ماند.

وی از بهره‌برداری این دو پروژه در دهه فجر خبر داد و بیان کرد: معاونت عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری هر دو پروژه را در دهه فجر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رساند، ضمن اینکه با پیگیری‌های انجام شده، تزریق منابع مالی باید به صورت ویژه به این پروژه‌ها انجام شود.

نژادحسین با تأکید بر اینکه دوربرگردان شهید میرزایی و پل دهرود وعده مدیریت شهری به مردم است تصریح کرد: پروژه‌های یاد شده براساس رویکرد شورای ششم مبنی بر توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است، با افتتاح این دو پروژه، گره‌های ترافیکی محدوده‌های پیرامونی آن‌ها باز خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد هم در جریان بازدید از این دو پروژه، یکی از برنامه‌های شاخص دوره ششم شورای شهر را تعریف و اجرای پروژه‌هایی مثل دوربرگردان شهید میرزایی، پل شهید باهنر، تقاطع شهید فهمیده، تعریض پل دهرود و... دانست و گفت: مطالعات بخش عمده‌ای از این پروژه‌‎ها انجام شده است، برخی از آن‌ها نیز وارد مرحله اجرایی شده‌اند و طبق برنامه زمان‌بندی درحال پیشرفت هستند.

ایمان فرهمندی با بیان اینکه در شهرداری ظرفیت فنی برای اجرای این پروژه‌ها وجود دارد تأکید کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد از نظر نیروی متخصص و فنی، ماشین‌آلات و... وضعیت بسیار مناسبی دارد و مشکل فنی برای اجرای پروژه‌ها وجود ندارد. البته از نظر تأمین منابع مالی، محدودیت‌هایی وجود داشته که با تدابیر شهرداری و همچنین کمک شورای اسلامی شهر، این مسئله برطرف شده است.

وی در ادامه افزود: اکنون شاهد فعالیت خوبی در پروژه‌ها هستیم و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و پروژه‌ها به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->