صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: با توجه به تغییر قانون انتخابات در مواردی مانند پیش‌ثبت‌نام و دیگر موضوعات، نیاز است عوامل اجرایی و نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای، قوانین جدید را مطالعه کنند و به آن اشراف داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن اسلامی در همایش آموزشی توجیهی فرمانداران در شعب اخذ رای انتخابات(۱۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که صبح امروز، ۲۸ دی ۱۴۰۲ در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، افزود: نمایندگان فرماندار تبیین کنند که برای سهولت انتخابات، پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام به صورت تمام الکترونیک انجام شد که از فواید قانون جدید انتخابات است و حتی روند اعتراض به تایید صلاحیت‌ها نیز الکترونیکی بود.

وی ادامه داد: نمایندگان فرماندار مطلع باشند در این دوره از انتخابات و بر اساس قانون جدید، مردم می‌توانند با پنج مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و گذرنامه، احراز هویت شده و رای دهند.

مدیر کل انتخابات وزارت کشور گفت: به‌واسطه انجام فرایند احراز هویت رای‌دهندگان و عملکرد برخط دستگاه‌های احراز هویت، بسیار مهم است که نمایندگان فرماندار وضعیت آنتن‌دهی و اینترنت شعب را به دقت بررسی کنند.

اسلامی افزود: صداوسیما در این دوره از انتخابات بیش از ۲۰۰ کانال و فرکانس مجزا برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی فراهم کرده است که هر نامزد در ۲۰ دقیقه سوابق و برنامه‌های خود را اعلام کند.

به گزارش شهرآرانیوز، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در کشور برگزار می‌شود. استان خراسان‌رضوی شامل ۱۲ حوزه انتخابیه است و ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.