صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس بیمارستان ناظران مشهد از افزایش صف‌های درمان سرطان در مشهد در عین کمبود وسایل پیشرفته درمان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدامیر آل‌داوود در نشست خبری هفته ملی پیشگیری از سرطان که امروز، شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: روند افزایش ابتلا به سرطان نسبت به ۲ دهه اخیر در کشور ما رو به افزایش است و اگرچه اکنون روند آن تقریبا با ثباتی نسبی همراه است، اما یقینا ایران در ۲ دهه آتی از کشور‌های پیشرو در ابتلا به سرطان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه در درمان سرطان اهمیت دارد، تشخیص زودرس آن است و قطعا نتایج حاصل از آن نیز مفیدتر خواهد بود.

آل‌داوود در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرانیوز مبنی بر طولانی شدن روند درمان سرطان در مشهد تصریح کرد: متاسفانه بیماران سرطانی در مراحل پیشرفته این بیماری به ما مراجعه می‌کنند و طبعا درمان بیشتری را می‌طلبند و همین سبب می‌شود تا کادر درمان زمانی بیش از انجام یک عمل جراحی برای بیمار بگذارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به انتقاد‌ها نسبت به شیوه درمان در بیمارستان «امید» واکنش نشان داده و تاکید کرد: متخصصان جراحی سرطان در این بیمارستان حضور دارند و هیچ دستیار تخصصی‌ای بدون حضور پزشک فوق تخصص اقدام به عمل جراحی نمی‌کند. اما به علت دولتی بودن و کمبود تخت بستری و هزینه‌های کم، معمولا با کمبود فضای درمان مواجهیم.

وی سرطان را مجموعه‌ای از بیماری‌ها عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: ۹۵درصد از سرطان‌های به وجود آمده اکتسابی و ۵ درصد نیز ارثی است. سرطان مجموعه‌ای از بیش از ۱۰۰ بیماری است که به جان بیمار می‌افتد و تشخیص زودرس کمک می‌کند. متاسفانه آن‌طور که باید دستگاه‌های پیشرفته درمان در کشور و استانمان نداریم و در برخی مواقع نیز با چالش دارویی مواجه هستیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.