صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان‌رضوی گفت: از خرداد ماه تاکنون قیمت ۴ قلم کالا‌های دستوری ۲۰ درصد و سایر کالا‌ها ۳۰ درصد افزایش داشته است و تا پایان سال افزایش قیمت نخواهیم داشت.

مهدی هدایت‌نیا در گفت‌وگو با شهرآرانیوز درخصوص قیمت لبنیات، اظهار کرد: طبق مصوبه دولت قیمت کالا‌های دستوری ما ۲۰ درصد و قیمت کالا‌های غیردستوری ۳۰ درصد افزایش یافته اما کیفیت لبنیات همواره رو به افزایش است.

وی افزود: زمانی که قیمت‌ها افزایشی می‌شود درهمان ابتدا واکنش مردم به نحوی است که فروش ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد، اما پس از گذشت ۲۰ تا ۳۰ روز به ۵ درصد می‌رسد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع لبنی خراسان رضوی ادامه داد: هنگامی که با کاهش فروش داخلی مواجه می‌شویم با صادرات آن را جبران می‌کنیم، کما اینکه طی مدت گذشته در حوزه صادرات با برخی چالش‌ها مواجه شدیم و امروز نزدیک به ۴۰ هزار تن لبنیات در انبار‌های ما وجود دارد البته با توجه به اهمیت تاریخ در لبنیات، کالا‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شود.

هدایت‌نیا ادامه داد: مواد اولیه ما شیر است که با افزایش ۲۵ درصدی از ۱۳ هزارتومان به ۱۵ هزارتومان رسید، اما به واقع با افزایش ۳۳ درصدی روبه‌روست و با قیمت ۱۶ هزار و خرده‌ای خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمت نخواهیم داشت، گفت: متاسفانه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون تسهیلاتی از سمت بانک‌ها ارائه نشده و نقدینگی نداریم و همین امر دامداران را نیز دچار مشکل می‌کند. از خرداد ماه تاکنون قیمت ۴ قلم کالا‌های دستوری ۲۰ درصد و سایر کالا‌ها ۳۰ درصد افزایش داشته و با توجه به افزایش قیمت شیر خام و سایر نهاده‌ها و خدمات، افزایش قیمت داشته‌اند.