صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا (ع) در خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد از ظرفیت فعالان فضای مجازی بسیج استان را بانوان تشکیل داده اند.

عبدالله امینی فر در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: بخش عمده‌ای از شبکه سایبری بسیج، شبکه فعالان فضای مجازی بانوان است که حدود ۶۰ درصد از ظرفیت را به خود اختصاص داده است و چندین هزار نفر در مجموع سپاه استان نیروی خانم بسیجی در شبکه سایبری فعالیت می‌کنند.

امینی فر تشریح کرد: بانوان در چهار حوزه اصلی حضور دارند. بخشی از این افراد عملیات انتشار و توزیع را به عهده دارند که در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند توییتر و اینستاگرام و ... صورت می‌گیرد. بخشی از این ظرفیت به تولید محتوای موبایلی از جمله عکس نوشت، موشن گرافیک، ویدئو و پادکست و ... می‌پردازد. بخش دیگری نیز در حوزه سواد رسانه فعال هستند که در مجامع مختلف از جمله دانشگاه، مدارس و مساجد و حوزه‌های علمیه تدریس می‌کنند و مبلغ سواد رسانه هستند. بخش چهارم این ظرفیت محتوا‌های منتشر شده در فضای مجازی را رصد می‌کنند و موضوعات مختلف را دسته بندی می‌کنند.

وی تاکید کرد: بخش عمده‌ای از عملیات‌های دشمن در حوزه سایبری توسط همین ظرفیت شناسایی و خنثی شده است و گاهی عملیات‌های آفندی توسط بانوان طراحی می‌شود تا دشمن را مشغول کنند.

امینی فر بیان کرد: تمام ظرفیت سایبری بسیج با هدف افزایش آگاهی مردم در حوزه سواد رسانه و ارتقای تولیدات محتوایی در راستای اهداف انقلاب اسلا‌می‌بکار گرفته می‌شود.

وی در خصوص نحوه عملیات سایبری و حمایت از بانوانی که علاقمند به حضور در این عرصه هستند ابراز کرد: ظرفیت بسیج ظرفیتی انقلابی است که افراد دغدغه‌مند در آن حضور پیدا می‌کنند. ما پشتیبانی مالی خاصی نداریم، اما در حوزه آموزش صفر تا صد نیرو‌ها و داوطلبان، ساماندهی و بکارگیری این افراد ورود کردیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم؛ اما به لحاظ مالی و ریالی توان پشتیبانی از این حجم ظرفیت و کاری که صورت می‌گیرد را نداریم و نیرو‌ها به صورت جهادی پای کار آمده‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.