صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نایب‌رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: واگذاری تغییر کاربری باغات به کمیسیون ماده ۵ در دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور بهای عوارض بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری‌ها یک فاجعه است.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار داشت: براساس ماده ۵ قانون تاسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، کمیسیون ماده ۵ موظف به بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و شهری و تغییرات آن‌هاست، به عبارت دیگر از وظایف اصلی کمیسیون ماده ۵ تغییر و تصویب طرح‌های تفصیلی است.

وی ادامه داد: بنابراین قرار شده تبدیل وضعیت باغات را به کمیسیون ماده ۵ واگذار کنند که اگر این اتفاق رخ دهد یک فاجعه تمام عیار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه کمیسیون ماده ۵ به جز تهران در اختیار استانداری‌هاست و شهرداری‌ها در این خصوص اختیاری ندارند، ادامه داد: برای ایجاد رونق ساخت و ساز، بایستی این ماده اصلاح شود و در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: طرحی را در رابطه با کمیسیون ماده ۵ ارائه کرده‌ایم و ۲ سال است که به مجلس ارسال کرده‌ایم، ولی متاسفانه با پیگیری‌های زیاد اکنون در مرکز پژوهش‌ها گیر کرده است.

سخنگوی شورای شهر مشهد بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان پارلمان ملی و شورای اسلامی به عنوان پارلمان محلی شناخته می‌شود. اما نتوانسته‌ایم از این ظرفیت عظیم به درستی استفاده کنیم و اگر ما بتوانیم قانون را در حوزه شورا‌ها به درستی اعمال کنیم، بسیاری از مشکلات شورا‌ها حل می‌شود.

حاجی‌بگلو افزود: پیش از این شورای‌عالی استان‌ها ذیل ساختار مجلس بود و انتظار ما این است که دوباره این مناسبات برقرار شود.

وی خاطرنشان کرد: طرحی در دست تدوین داریم که منصوبان دولت در استان‌ها در حوزه اختیارات شوراها، به مدیریت شهری پاسخگو باشند.

نماینده خراسان‌رضوی و نایب‌رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: بنابراین طرحی را برای پاسخگو کردن استانداران و فرمانداران و منصوبان دولت در استان‌ها از سوی شورا‌ها آماده کرده‌ایم. از این رو درخواست داریم برای وصول طرح و تصویب آن مجلس همکاری لازم را انجام دهد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.