سرخط خبرها

حاجی‌بگلو: تکلیف داریم برای مشارکت مردم در انتخابات آتی نقش‌آفرینی کنیم

  • کد خبر: ۲۰۴۹۷۱
  • ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
حاجی‌بگلو: تکلیف داریم برای مشارکت مردم در انتخابات آتی نقش‌آفرینی کنیم
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تکلیف داریم برای مشارکت مردم در انتخابات آتی نقش‌آفرینی کنیم تا انتخابات پررنگ و اصلحی را با حضور مردم برگزار کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو امروز، ۱۸ دی‌ماه، در صدویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای حادثه تروریستی کرمان اظهار کرد: قطعا دستگاه‌های امنیتی و نظامی پاسخ این تروریست‌ها را خواهند داد، همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیام خود اشاره داشتند، ان‌شاءلله نظام جمهوری اسلامی پاسخ کوبنده‌ای خواهد داد.

وی با اشاره به صحبت‌های سال گذشته مقام معظم رهبری قبل و بعد از تحویل سال عنوان کرد: ایشان تاکید داشتند انتخابات آتی مهم بوده و مشارکت مردم قابل اهمیت است، بنابراین تمام مسئولان و مردم باید نسبت به این موضوع نقش‌آفرینی کنند. مقام معظم رهبری همیشه ورود زودهنگام مسئولان و مردم برای مشارکت را منع می‌کردند، اما به این دلیل که دشمنان ایران و اسلام دنبال کم‌رنگ‌کردن حضور مردم بودند، تاکید کردند که مشارکت، فعالیت و دعوت کردن را تکلیف بدانید و برای مردم امیدآفرینی کنید.

حاجی‌بگلو افزود: ما نیز وظیفه و تکلیف داریم. از روزی که مقام معظم رهبری فرمودند اعضای شورا در زمینه مشارکت نقش‌آفرینی کردند. صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری نیز تکلیف سنگین‌تری بر دوش ما گذاشتند که حضور در انتخابات یک تکلیف است و اگر کسی با این موضوع مخالفت کند با اسلام و نظام مخالفت کرده است. این کار را برای ما سنگین‌تر کرد، بنابراین به عنوان یک شهروند تکلیف داریم برای مشارکت مردم در انتخابات آتی نقش‌آفرینی کنیم تا انتخابات پررنگ و اصلحی را با حضور مردم انجام دهیم، این تکلیف برای من و شماست.

نایب رئیس شورای عالی استا‌ن‌ها با اشاره به اینکه شورای نگهبان یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نهاد‌های نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: شورای نگهبان مسئول تفسیر قانون اساسی است و وظیفه نظارت بر برگزاری انتخابات و تایید و رد صلاحیت کاندیدا‌ها را برعهده دارد. این وظیفه سنگینی برای شورا بوده و قانون به شورای نگهبان اجازه داده است. مواردی در فضای مجازی مطرح می‌شود و برخی افراد مسائلی را برای این مجموعه مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان عالی‌ترین، سالم‌ترین و مهم‌ترین دستگاهی است که قانون اجازه داده در حوزه نظارت بر انتخابات ورود کند. این روز‌ها شاهد هستیم تعدادی رد صلاحیت و تعدادی تایید می‌شوند، بنابراین همه باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذاریم. مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌شود به دور از اخلاق است.

حاجی‌بگلو اضافه کرد: ما نمی‌دانیم دلایل رد شدن یک فرد چه بوده و شورای نگهبان نیز وظیفه ندارد اطلاع‌رسانی کند، بلکه دلایل را به خود فرد اطلاع می‌دهد، بنابراین نباید قضاوت کنیم و باید به نظر شورای نگهبان احترام بگذاریم. نباید با برخی صحبت‌ها مردم را در انتخابات آتی دلسرد کنیم. انتخابات آتی برای ما مهم است و افرادی هم که در شورای نگهبان مورد تایید قرار می‌گیرند برای ما دارای اهمیت هستند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این روز‌ها شاهد هستیم همه در مدیریت شهری تلاش می‌کنند و تشکر هم می‌کنیم، اما برخی خبر‌ها را در خصوص انتصابات مدیریت شهری می‌شنویم که شبیه جوک سال است و من شرایط خوبی را پیش‌بینی نمی‌کنم. انتظار نداشته باشید ما هم ساکت باشیم. امیدوارم مباحثی که شنیدم اشتباه باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ثابت شود که دستگاهی از بیرون به مدیریت شهری می‌گوید چه کسی را برای چه سمت مدیریتی بگذارید، دفعه بعد نام مدیر و دستگاه را پشت تریبون اعلام خواهم کرد. چکار به مدیریت شهری دارید؟ مگر ما در انتصابات شما دخالت می‌کنیم که شما در انتصابات شهردار دخالت می‌کنید؟ ما در شورای شهر حق نظارت داریم، اما حق دخالت نداریم. نمی‌شود عده‌ای از بیرون برای روند اجرایی مدیریت شهری تصمیم‌گیری کنند. من به شهردار نیز تذکر می‌دهم، اگر واقعا این‌گونه بوده اطلاع داده و اجازه دهید ما ورود پیدا کرده و برخورد کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->