ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حاجی‌بگلو: مبلغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد بسیار عجیب است+ فیلم

  • کد خبر: ۲۱۶۷۳۳
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
حاجی‌بگلو: مبلغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری مشهد بسیار عجیب است+ فیلم
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بودجه سال آینده شهرداری را به ۵۶ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم که مبلغی بسیار عجیب و غریب است.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز، ۲۱ اسفندماه، در صدوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، کلیات بودجه سال ١۴٠٣ به مبلغ ۵۶ هزار میلیارد تومان به تصویب رسید و بررسی جزئیات به جلسه بعدی موکول شد.

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری در خصوص کلیات بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در جداول و ماده واحده می‌بینیم که بودجه ۳۹هزار میلیاردی ما تبدیل به ۵۶ هزار میلیارد شده است. نکته اول اینکه شهرداری باید گزارش بدهد این ۳۹ هزار میلیارد در سال۱۴۰۲ چقدر محقق شده است؟

وی افزود: طبق آخرین خبری که داریم و پیگیری‌هایی که کردیم تقریبا بین ۷۰ تا ۷۵ درصد آن محقق شده، آن هم با تلاش حوزه اقتصادی در بهمن و اسفند به این مبلغ رسیده است وگرنه همان هم به ۵۰ تا ۶۰ درصد نمی‌رسید.

حاجی‌بگلو ادامه داد: حرف من این است که ما الان حدود ۷۵ درصد از بودجه سال گذشته خود را محقق کردیم. عملا ۶۳ درصد از بودجه را بیشتر محقق نکردیم؛ یعنی از ۳۹ هزار میلیارد، ۲۸ یا ۲۹ هزار میلیارد می‌شود. الان ۵۶ هزار میلیارد تومان بودجه را افزایش دادیم که مبلغی بسیار عجیب و غریب است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: این موضوع را از نظر عددی بیان می‌کنم نه اینکه توان نداشته باشیم در شهرداری بودجه را افزایش دهیم بلکه اعتقاد داریم بودجه شهرداری می‌تواند ۹۰ هزار میلیارد تومان هم باشد، اما این نگاه مدیریت شهری و تصمیم خودشان بوده که قابل احترام است، اما چگونه و بر چه مبنایی؟

وی بیان کرد: من سال گذشته در همین صحن داد زدم بودجه را افزایش ندهید. ۷هزار میلیارد تومان را از کدام منابع می‌آورید و افزایش می‌دهید؟ باید محصولی باشد که بفروشید و هزینه کنید. سال گذشته این کار را انجام دادید و امسال ۶۳ درصد محقق شده است. سال آینده این ۵۶ هزار میلیارد تومان چقدر محقق می‌شود؟ باز ۶۳ درصد یا ۷۰ درصد می‌شود. افزایش می‌دهیم و بعد انتظارمان را نسبت به آن مبلغ از شهرداری بالا می‌بریم.

حاجی‌بگلو خاطرنشان کرد: یک بودجه آوردیم که گرفتارش شدیم. الان منابع نداریم، شرایط اقتصادی خوب نیست، دستمان بسته است و یک دست صدا ندارد. خواهش من این است مبلغ بودجه را ابتدا کامل توضیح بدهند بعد این افزایش بررسی شود.

وی با ابراز گلایه مندی از همکاران خود و مدیریت شهری مشهد گفت: دو سال است درخواست کمک دارم طرحی که برای کمسیون ماده ۵ در مجلس شورای اسلامی برده ایم، به شهرداری کلانشهر‌ها واگذار شود، اما کسی همراهی نمی‌کند. درحالیکه با واگذاری این کمسیون به شهرداری کلانشهر‌ها امکان افزایش بودجه شهرداری مشهد تا ۱۰۰ همت هم وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->