صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی:

بیشترین خسارت کرونا در حوزه سفر و گردشگری رقم خورد

  • کد خبر: ۲۱۵۲۴
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: دو سوم خسارت ناشی از کرونا به صنایع، به بخش صنعت گردشگری وارد شده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، مجید فرقانی گفت: با توجه به اینکه بیماری کرونا و شیوع آن در آستانه تعطیلات نوروزی به کشور ما رسید بیشترین خسارت ناشی از آن در حوزه سفر و گردشگری رقم خورد و این امر به بخش خصوصی سرمایه‌گذار در این حوزه بیشترین آسیب ممکن را وارد کرد.

 

وی اضافه کرد: لغو تمامی تور‌های مسافرتی و گردشگری و رزرو واحد‌های اقامتی، حذف سفر‌های نوروزی و مسائل مربوط به آن در کشور و به خصوص در استان‌هایی مانند خراسان رضوی که در این حوزه فعالیت گسترده‌ای دارند خسارات سنگینی به بار آورده است.

 

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: با توجه به وضعیت موجود برای ارزیابی خسارات وارد آمده به صنعت گردشگری و صنایع وابسته و نیز اعلام بسته حمایتی از این بخش، ستاد ملی مقابله با کرونا باید این موضوع را در اولویت دهد.

 

فرقانی تاکید کرد: تا زمانی که از این بحران عبور کنیم حمایت از صنعت گردشگری نیازمند عزم و تصمیم‌گیری ملی توسط ستاد ملی مقابله با کروناست.

 

وی ادامه داد: نیاز است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با صدور بخشنامه یا اطلاعیه‌ای از مردم بخواهد که برای ابطال یا استرداد تور و سفر‌های خود به دفاتر خدمات مسافرتی هجوم نیاورند.

 

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: ابطال و استرداد بلیت و تور‌های گردشگری نیازمند کمکی فراتر از استان و اعطای تسهیلات اضطراری به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برای پوشش هزینه‌های خود در انتهای سال و پاسخگویی به مردم برای برگرداندن وجوهشان است.

 

فرقانی افزود: ادامه وضعیت به همین منوال، چشم‌انداز فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را در سال آینده تاریک می‌کند.

هم اکنون ۳۳۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها در مشهد دایر هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.