صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد

  • کد خبر: ۲۲۲۹۱۵
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
نخستین باشگاه کشاورزی شهری در ایران چهارساله شد و به‌مناسبت چهارمین سال فعالیت خود، فراخوان عضویت یک‌ساله خود را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، افراد بعد از درخواست عضویت و طی مراحل ثبت‌نام می‌توانند از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تا اواسط فروردین ماه ۱۴۰۴، در مزرعه شهری خود با ابعاد متنوع به کشاورزی و تولید بیش از ۵۰ گونه گیاهی شامل محصولات بهاره و پاییزه از قبیل انواع گوجه‌فرنگی، بادمجان، کدو، فلفل، بامیه، سبزیجات و دیگرصیفی‌جات، انواع کلم‌ها (بروکلی، گل‌کلم رنگی، بروکسل، کیل)، انواع کاهو‌ها (رسمی، فرانسوی رنگی)، هویج، ترب، تربچه، شلغم، سیر، اسفناج، چغندر برگی و لبویی و سبزیجات مدیترانه‌ای (چارد، روکولا) و گیاهان دارویی مشغول شوند.

همچنین افراد با عضویت در باشگاه کشاورزی شهری، علاوه بر داشتن مزرعه شهری و بهره‌بردن از آبیاری نوین مزارع، از خدمات آموزشی باشگاه استفاده می‌کنند و کشت هر محصول را آموزش می‌بینند. مدیریت غذایی گیاهان و آفات و بیماری‌های مزارع نیز توسط متخصصان باشگاه با رهیافت کشاورزی پایدار و بدون سموم و کود‌های شیمیایی، انجام می‌شود.

گفتنی است تمام ابزارها و نهاده‌های کشاورزی مورد نیاز شامل بذر و نشای محصولات زراعی، در این باشگاه جهت ارائه به شهروندان فراهم شده است.
شهروندان علاقه‌مند به کشاورزی و تولید سالم و ارگانیک، همچون سال‌های گذشته می‌توانند از طریق کانال ارتباطی لینک روبیکا به نشانی https://rubika.ir/oplaclub نسبت به درخواست عضویت اقدام کنند.

شایان ذکر است شهروندان شهر بهشت می‌توانند برای بازدید از باشگاه کشاورزی شهری، به حاشیه بولوار امام‌علی(ع)، حدفاصل سیدرضی و دانشجو، ورودی بوستان «برکت» مراجعه کنند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.